شناسهٔ خبر: 117502 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در خراسان رضوی؛

موضوع دفاع مقدس و ایثارگری منحصر به هشت سال جنگ تحمیلی نبوده است

هفته دفاع مقدس در اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: موضوع دفاع مقدس و جهاد منحصر به هشت سال جنگ تحمیلی نبوده و ایثارگری؛ اقتدار و صلابت آن تاکنون در کشور ما ادامه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، عباس یوسف زاده صبح چهارشنبه در آئین تجلیل از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس این اداره کل افزود: هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند از اقتدار، توانمندی و صلابت ایران اسلامی است، دورانی که نشان داد ملت غیور ایران تا پای جان برای حفظ خاک وطن خود ایستاده اند و از مرزهای خود دفاع می کنند.

وی تصریح کرد: امروز نهال انقلاب که پیشکسوتان عرصه مقاومت با دستان خود کاشتند به ثمر نشسته و درختی تنومند شده است که با نقشه ها و توطئه های دشمنان آسیب نمی بیند.

وی هفته دفاع مقدس را تجلی روحیه ایثار، شهادت‌ طلبی، حق‌خواهی و ظلم‌ ستیزی دانست و افزود: امروز آوازه اقتدار و عزت ایران اسلامی در سرتاسر دنیا پیچیده و این پیام مبارکی برای آزادگان سراسر دنیا است که چشم امیدشان به ایران اسلامی است.

یوسف زاده با قدردانی از زحمات پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس تصریح کرد: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی یک جنبش اجتماعی و حرکتی جدید در عالم مطرح شد که با تمام انقلاب‌های دنیا متفاوت بود.

وی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و روحیه ایثارگری به یک ارزش مهم در جامعه تبدیل و این فرهنگ باید در پیچیدگی و مشکلات امروز، برای نسل جدید بازگو شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه باید قدر این امنیت که مرهون خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس است را بدانیم اظهار داشت: ارزش‌های انقلاب باید به واسطه گفتمان سازی بیمه شوند و همه احساس کنند که صاحب ارزش‌های انقلاب هستند.

در این مراسم از 25 نفر ایثارگر هشت سال دفاع مقدس با تقدیم لوح و هدایای دیگر توسط سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و مسئول تبلیغات اسلامی و دبیر شورای امر به معروف اداره کل تجلیل به عمل آمد.