شناسهٔ خبر: 117541 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین خبر داد؛

سرعت مطلوب عملیات اجرایی فاز چهارم جاده طریق الرضا

مهدی علمی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین گفت: عملیات اجرایی فاز چهارم طرح بزرگ و ملی جاده طریق‌الرضا (در مسیر مشجری تا سه راهی چوپانان) به طول ۳۰ کیلومتر بصورت بتن غلطکی – آسفالتی درحال انجام است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی علمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین با اشاره به تکمیل بودن فاز سوم پروژه محور انارک-خور-طبس به طول ۴۰ کیلومتر اظهار داشت: طرح بزرگ و ملی جاده طریق‌الرضا (مسیر بین اصفهان و خراسان‌رضوی) که این محور را به بزرگراه دوبانده تبدیل می‌کند و موجب افزایش ایمنی در تردد و جلوگیری از وقوع تصادفات رخ‌به‌رخ در این محور می‌شود از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن از سمت نایین شروع شد و تا کنون سه فاز از آن به طول ۷۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.  

وی افزود: فاز چهارم این پروژه که در مسیر مشجری تا سه راهی چوپانان و به طول ۳۰ کیلومتر می‌باشد شروع شده وعملیات اجرایی آن بصورت بتن غلطکی – آسفالتی درحال انجام است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین در خصوص وضعیت دیگر پروژه‌های راهسازی این شهرستان به تکمیل پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی مسکن مهر نایین اشاره کرد و گفت: این پروژه ملی درکمربندی قدیم نایین واقع شده و دارای تردد شهری و برون شهری زیادی است.  

 وی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح ورودی مسکن مهر نایین بمنظور جداسازی ترافیک شهری از تردد بین شهری و غنی سازی تردد خودروها، در اسفندماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد.  

 علمی تشریح کرد: این پروژه که بصورت دو دستگاه پل با دو دهانه ۱۴ متری عملیاتی شده دارای دیوارسازی بتنی با ارتفاع متوسط ۲.۵متر و با ارتفاع فنداسیون یک متر به طول ۲۰۰ متر به لحاظ محدودیت‌های طرح با ساختمان‌های احداث شده طراحی و اجرا شده است.  

 وی افزود: دراین پروژه راهسازی طول زیرگذر ۹۰۰ مترباعرض ۲۲ متر بوده همچنین۲۵۰ متر طول میدان روگذر، ۹۵۰ مترطول قسمت (E۱)، ۴۸۰ متر طول قسمت (E۲) و ۶۷۰ مترطول قسمت E۳ بوده است.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین در خصوص احجام به کار رفته در این پروژه اذعان داشت:  ۹۰هزارمترمکعب خاکبرداری، ۱۹هزارمترمکعب خاکریزی، چهار هزار و ۲۰۰ مترمکعب زیراساس، سه هزار و۹۰۰ مترمکعب اساس و اجرای دو لایه آسفالت گرم به ضخامت ۱۲سانتی متر عملیاتی شده است.  

وی بیان داشت: از دیگر پروژه‌ها می‌توان به آماده‌سازی و روکش آسفالت پروژه ایثارگران و معلولین سایت مسکن مهر نایین اشاره کرد که تکمیل و اجرایی شده است.