شناسهٔ خبر: 117568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل استان مطرح کرد:

رسیدگی به تخلفات اضافه تناژ در استان همدان

باربری کامیون معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه علاوه بر خطرات ناشی از عدم توازن و تعادل وسیله نقلیه آسیب به زیر ساخت راه ها جرائم سنگین نیز همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، محمد سرگزی اظهار داشت: برای افزایش ایمنی رانندگان و محافظت از راهها ، تخلفات اضافه تناژ از سوی پلیس راه و این اداره کل به شدت کنترل می شود .

وی افزود : با توجه به این که حفظ و صیانت از زیر ساخت های حمل و نقل از وظایف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و به دنبال آن ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان ها است، نظارت و کنترل اوزان کامیون های حامل بار بخش مهمی از وظایف در خصوص حفظ و ایمنی جاده ها است که با همکاری پلیس راه انجام می شود.

سرگزی یادآور شد: کامیون هایی که بار اضافه بر تناژ تعیین شده حمل می کنند از طریق پلیس راه متوقف و گزارش مقدار اضافه بار و مسافت حمل شده برای بررسی و تصمیم گیری در خصوص راننده متخلف به این اداره کل اعلام می شود.

وی افزود: پس از بررسی، چنانچه راننده برای نخستین بار مرتکب این تخلف شده باشد بر حسب میزان اضافه بار و مسافت طی شده جریمه خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: چنانچه تخلف برای بار دوم و سوم تکرار شود جرائم به صورت تساعدی و با مبالغ سنگین تعیین و در صورت لزوم با همکاری پلیس راه برای تخلیه بار وسیله نقلیه اقدام خواهد شد.

سرگزی تصریح کرد: علاوه بر جرائم فوق، اخذ تعهد محضری مبنی بر عدم تکرار این تخلفات و در صورت تخطی ابطال کارت هوشمند و ممانعت از فعالیت در این زمینه از دیگر موازین قانونی تعیین شده برای این متخلفین خواهد بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان ضمن توصیه به رانندگان وسایل نقلیه، برای رعایت دقیق تناژ بار گفت: حمل بار با توجه به سیستم خاص هر وسیله نقلیه باری تعریف شده است.