شناسهٔ خبر: 117588 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان خبر داد:

یکهزار و ۵۹۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن کردستان وارد فاز اجرا شد/صدور بیش از ۱۱ هزار جلد سند در روستاها و شهرهای کوچک

 روند ساخت پروژه ۷۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر رباط کریم مدیرکل بنیاد مسکن کردستان با اعلام اینکه یکهزار و ۵۹۹واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است از مقاوم سازی ۳۹ درصد واحدهای تحت مسئولیت بنیاد و صدور بیش از ۱۱ هزار جلد سند در استان خبر داد.

سعید رسولی مدیرکل بنیاد مسکن کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اعلام کرد: در مجموع در طرح نهضت ملی مسکن در استان ۳ هزار و ۲۶۸ نفر تایید نهایی شده واریز وجه کردند که از این تعداد برای یکهزار و ۵۹۹ نفر تامین زمین انجام شده است و همین تعداد واحد مسکونی نیز در پروسه اجرا قرار دارند.

پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان با اعلام اینکه حدود ۹۰ واحد مسکونی در شهرهای مختلف به مرحله پایان رسیده است توضیح داد: میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای شروع شده طرح نهضت ملی مسکن استان ۱۵ درصد است.

رسولی گفت: احداث مسکن در استان کردستان در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برعهده بنیاد مسکن قرار دارد و در عین حال در شهر سنندج نیز اجرای ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن برعهده بنیاد مسکن است که از این ۲۰۰ واحدی که در شهر سنندج آغاز شده است ۸۰ واحد در مرحله سفت کاری و ۱۲۰ واحد نیز در مرحله دیوارچینی و احداث سقف سوم قرار دارند.

صدور بیش از ۱۱ هزار جلد سند در روستاها و شهرهای کوچک

وی آماری از صدور سند به واحدهای روستایی و شهری کوچک نیز که برعهده بنیادمسکن است ارایه کرد و گفت: از زمان اجرای طرح صدور سند به واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک بیش از ۱۱ هزار جلد سند صادر شده است.

مقاوم‌سازی ۳۹ درصدی واحدهای مسکونی تحت مسئولیت بنیاد

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان همچنین از مقاوم‌سازی ۳۹ درصد واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک استان خبر داد.