شناسهٔ خبر: 117602 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

خلع ید ۵۲ هکتار از اراضی دولتی شهر بندرگز

راه و شهرسازی گلستان سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: طی اقدام حقوقی صورت گرفته ۵۲ هکتار از اراضی دولتی و متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن واقع در شهر بندرگز رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان) جمشید شعبانیان اظهار کرد: با اقدام قضایی مشترک اداره کل راه و شهرسازی گلستان و سازمان ملی زمین و مسکن ۵۲ هکتار از اراضی موصوف به مستحدث ساحلی و متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران که از سال ۱۳۸۸ در تصرف یک شرکت سرمایه گذاری بود، از ید متصرفان آزاد شد.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این عرصه که جزو اراضی با استعداد گردشگری در استان گلستان شمرده می شود، در گذشته موجب جذب تعداد زیادی از گردشگران بوده که تصرف آن توسط شرکت سرمایه گذاری مذکور، موجب تعطیلی این مجموعه گردشگری شده بود.

وی افزود: با بازپس گیری این اراضی طرح گردشگری در منطقه تعریف و تهیه خواهد  شد و نسبت به واگذاری آن به سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی در زمینه گردشگری اقدام خواهیم کرد.

شعبانیان با بیان اینکه ارزش ریالی این ۵۲ هکتار بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است، گفت: از ابتدای سال تا کنون ۶ مورد خلع ید در نقاط مختلف استان انجام شد.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی، گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.