شناسهٔ خبر: 117650 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای مسکن استان عنوان شد؛

ارتقا رتبه استان گلستان در حوزه مسکن

راه و شهرسازی گلستان چهارمین جلسه شورای مسکن گلستان شامگاه شنبه ۹ مهرماه با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)  مهدی ملک در این جلسه در خصوص روند عملیات اجرایی واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن اظهار کرد: عملیات احداث سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در دست اجراست و تا دو ماه آینده به تعداد این واحدها افزوده خواهد شد.

  رئیس شورای هماهنگی امور راه  وشهرسازی گلستان ادامه داد: تا کنون ۹۱ هزار و ۹۳۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده  که از این تعداد سه هزار و ۱۴۰ نفر وجه اولیه را برای آغاز عملیات احداث واحدها، واریز کرده اند.

وی از تعیین تکلیف ۹۵ درصد از متقاضیان خبر داد و افزود: با وجود استقبال متقاضیان، کمبود زمین  یکی از چالش های اصلی ما در اجرای این طرح بوده که در حال حاضر با همراهی سازمان ثبت اسناد و املاک، ۵۰ درصد اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

ملک همچنین تصریح کرد: زمین های مازاد دستگاه های دولتی در سطح استان با همکاری فرمانداری ها شناسایی و پس از انتقال سند این زمین ها به سازمان ملی زمین و مسکن، مجموعاً ۵۰۰ هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در گلستان تعلق خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در خصوص اقدامات انجام شده در شهر گرگان گفت: اجرای پروژه ها در این شهر از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی همچنین از آغازعملیات خاکبرداری فاز یک پروژه قرارگاه امام حسن مجتبی در سایت ستایش به تعداد ۷۰۰ واحد توسط شرکت رسا خبر داد.

ملک در ادامه  اظهار کرد: در سایر شهرهای استان نیز این روند رو به جلو بوده و بر اساس توافق بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک، موانع موجود در حوزه انتقال سند رفع شده است.

  رئیس شورای هماهنگی امور راه  وشهرسازی گلستان از نقش اثرگذار خودمالکی در پیشروی طرح نهضت ملی مسکن در گلستان سخن گفت و افزود: با توجه به کمبود زمین در شهرهای شمالی، استفاده از طرح خودمالکی موجب تولید و عرضه بیشتر مسکن در استان می شود.

وی با بیان اینکه تمامی سازندگان حقیقی و حقوقی که دارای پروانه ساختمانی هستند می توانند از تسهیلات خودمالکی استفاده کنند، گفت: متقاضیان برای دریافت تهسیلات، باید تنها در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

ملک ادامه داد: این تسهیلات در گرگان ۳۵۰ میلیون و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان با بهره ۱۸ درصد بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در حال حاضر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۱۲ هزار و ۴۰۲ واحد و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۷۷۱ واحد مسکونی در قالب خودمالکی احداث خواهد شد.

استاندار گلستان نیز در این نشست از ارتقا رتبه استان در حوزه مسکن به دلیل همکاری بین دستگاه های اجرایی سخن گفت.

علی محمد زنگانه در چهارمین شورای مسکن سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: تامین مسکن برای مردم یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است که برای پیشبرد آن باید از تمام توانمان استفاده کنیم.

در پایان این جلسه دستگاه های خدمات رسان گزارشی در خصوص اجرای زیرساخت های واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ارائه کرده و در خصوص رفع موانع موجود در این حوزه تصمیماتی اتخاذ شد.