شناسهٔ خبر: 117692 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

تحصیل ۵۷۱ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم استان اصفهان

عبدالحسین پارسایی راد - اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان با اشاره به تحصیل ۵۷۱ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم استان اصفهان گفت: در نیمه نخست سال جاری براساس شاخص‌های اختصاصی ارزیابی عملکرد، این حوزه در اکثر عناوین، از برنامه پیشی گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: حوزه املاک و حقوقی این اداره‌کل، با دارا بودن سه اداره واگذاری، حقوقی و املاک، راهبری و نظارت بر تمامی امور مربوط به اراضی دولتی در سطح استان را برعهده دارد.  

وی افزود: بر این اساس این حوزه قیمت گذاری اراضی واگذار و خریداری شده، نظارت برایجاد وبروز رسانی بانک اطلاعات زمین، نظارت بر حفاظت از اراضی، نظارت بر شناسائی و انتخاب زمین مناسب برای پروژه‌ها، امکان سنجی اراضی و تحویل زمین، تغییر و تحول اراضی داخل و خارج از حریم و محدوده با هماهنگی منابع طبیعی، اخذ اسناد مالکیت تک برگی و تثبیت اراضی دولتی و پالایش اطلاعات اراضی، واگذاری اراضی به اقشار ویژه و تامین اراضی در جهت ساخت مسکن در راستای سیاست‌های دولت را در سطح استان پهناور اصفهان پیگیری و به انجام می‌رساند.  

 معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال با برنامه ریزی و تلاش بی وقفه توانستیم جلوتر از اهداف تعیین شده در اکثر شاخص‌های اختصاصی عمل کنیم. اذعان داشت: در نیمه اول سالجاری با اقدامات بعمل آمده در بخش‌های املاک، بانک زمین و حفاظت از اراضی، ۵۷۱ هکتار از اراضی ملی و موات داخل حریم در سطح استان، بنام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن تحصیل شد، که این میزان بیش از ۳  برابر برنامه ابلاغی بوده است.  

 وی بیان داشت: در راستای اجرای دقیق قانون حدنگار ۷۷۶ سند دفترچه ای اراضی دولتی استان اصفهان به سند تک برگ تبدیل شد. همچنین صورتمجلس تفکیکی در سطح برای ۲۶۷ قطعه و در طبقات برای ۳۱۴ واحد در طبقات اخذ شده است.  

 پارسایی‌راد گفت: در حوزه حقوقی، تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی له و علیه دولت (جاری و مختومه) به تعداد ۶۲۹ رای انجام که بیش از ۳.۵ برابر برنامه بوده است همچنین طرح دعوی و تکمیل پرونده برای متصرفین اراضی دولتی به تعداد ۶۶ قطعه انجام پذیرفته که معادل ۱۷۶ درصد اهداف تعیین شده بوده است.  

 وی خاطرنشان کرد: حوزه واگذاری این اداره کل، تا کنون اراضی مورد نیاز برای ساخت مسکن ۱۳۷ نفر از اقشار ویژه در سطح استان تامین شده که این تعداد ۱۳۷ درصد برنامه بوده است همچنین به منظور عمل به تکالیف قانونی، در حال حاضر  اراضی و واحدهای مسکونی معادل ۹۲۱ واحد و ۳۷ هکتار اراضی غیرمسکونی واگذار شده است.