شناسهٔ خبر: 117725 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تا سه سال آینده هیچ معبر خاکی در کشور نخواهیم داشت

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر خوزستان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و با یک عزم ملی، تا پایان سه سال آینده هیچ معبر خاکی در کشور نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد آئینی در نشست با اعضای شورای شهر اهواز اظهار داشت: اهواز از معدود شهرهایی است که همچنان ساخت و سازهای غیرمجاز در آن انجام می شود و این روند متوقف نشده است لذا انتظار داریم شهرداری در این موضوع ورود کرده و این مشکل را برطرف کند.

وی ادامه داد: در کنار زحماتی که برای ساماندهی شهر اهواز کشیده می شود باید تحلیل شود که چرا در اهواز همچنان ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد. آمار رسمی حاشیه نشینی در اهواز ۱۹۵ هزار نفر است اما این آمار از سوی شهرداری اهواز ۴۰۰ هزار نفر اعلام می شود که تفاوت بسیاری دارد.

آئینی در مورد پروژه یک هزار و ۶۸۰ واحدی اهواز نیز  گفت: نباید این طرح را به عنوان پروژه بازآفرینی تلقی کرد بلکه یک پروژه شهری است. این پروژه نیاز به وام دارد و اگر به فکر آن نباشیم هیچ حرکتی نخواهد کرد. تا زمانی که این پروژه پروانه نداشته باشد، نمی توان برای دریافت وام آن را به بانک معرفی کرد.

وی همچنین با قدرداتی از تلاش شهرداری اهواز بابت جذب سهمیه قیر گفت:اینگونه اقدامات باید اطلاع رسانی شود تا مردم در جریان قرار گیرند چرا که در شرایط موجود مردم با آسفالت خیابانها نیز خوشحال می شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به خوزستان از مناطق در پهنه خطر منبع آب، حصیرآباد و کوی الصافی، پروژه های ۲ هزار واحدی نفت اهواز، یک هزار و ۶۸۰ واحدی اهواز بازدید کرد.