شناسهٔ خبر: 117743 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

آغاز عملیات آسفالت ۷ کیلومتر از قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان

مهدی پارسی.jpg معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات آسفالت ۷ کیلومتر از قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان خبر داد.

به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، مهدی پارسی اظهار داشت: طول قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان ۱۷ کیلومتر است که سال گذشته ۱۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسید و از امروز عملیات آسفالت هفت کیلومتر باقیمانده این مسیر بعد از اتمام مراحل زیر سازی آغاز گردید.

وی ادامه داد: تاکنون برای ساخت باند دوم در این قطعه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و جهت تکمیل و اتمام آن نیز به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این اداره کل همزمان با ساخت قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان با فعال بودن سه کارگاه راه سازی احداث پل شیله و قطعه سه این مسیر را در دستور کار قرار داده است.

آغاز عملیات آسفالت ۷ کیلومتر از قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان

پارسی با بیان اینکه محور مواصلاتی زابل- زاهدان بخشی از محور ترانزیتی چابهار- میلک است که نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور و توسعه استان دارد، گفت: با افزایش اعتبارات ساخت بزرگراه در این مسیر از ۴۰ میلیارد تومان سال ۹۷ به بیش از ۱۸۰ میلیارد، این اداره کل ضمن بهره برداری از ۴۲ کیلومتر بزرگراه در سه سال اخیر در این مسیر پل نهراب را تکمیل و افتتاح نموده است.

وی با بیان اینکه طول کلی محور زابل- زاهدان ۲۰۰ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه احداث شده است، گفت: در حال حاضر ساخت ۳۵ کیلومتر باند دوم در قطعات سه و چهار این مسیر پر تردد استان توسط این اداره کل در حال انجام است و در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز عملیات ساخت قطعه دو به عنوان تنها قطعه باقیمانده این مسیر نیز تا پایان سالجاری آغاز خواهد شد.