شناسهٔ خبر: 117827 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد؛

تثبیت مالکیت دولت با اخذ ۱۴۳ فقره سند تک برگ اراضی دولتی شهرستان شاهین شهر و میمه

مراد کیهانی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه از اخذ ۱۴۳ فقره سند تک برگ اراضی دولتی این شهرستان در راستای صیانت از حقوق بیت المال و تثیت مالکیت دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مراد کیهانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده در نیمه نخست سال جاری ۱۴۳ فقره سند مالکیت تک برگ اراضی ملی این شهرستان در راستای تثبیت مالکیت دولت اخذ شد.  

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این اقدام پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی بوده عنوان کرد: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به اینکه تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد تک برگ نیز از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود اذعان داشت: در این رابطه ۲۱ فقره سند دفترچه ای اراضی دولتی این شهرستان با پیگیری‌های بعمل آمده به سند تک برگ تبدیل شد.  

وی افزود: با اقدامات به عمل آمده در سالجاری صورتجلس تفکیکی بر روی اراضی تحت مالکیت دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به تعداد ۳۱ پلاک ثبتی اخذ شد.  

کیهانی در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری شهرستان شاهین شهر و میمه بیان داشت: تمامی شش شهر شهرستان دارای طرح جامع مصوب بوده و شهرهای شاهین شهر و گرگاب نیز از طرح تفصیلی مصوب برخوردارند همچنین مراحل تهیه و تصویب طرح تفصیلی شهرهای گز، میمه، وزوان و لایبید با برگزاری جلسات کمیته کارشناسی در دست اقدام است.  

وی با اشاره به تکمیل و بهربرداری موقت ازجاده علویجه به طول پنج کیلومتر گفت: پیگیری‌های لازم جهت مطالعه فاز سه بزرگراه  خمینی شهر- پل سلیمان خاطر شاهین شهر بطول ۸.۵ کیلومتر، احداث جاده  دهق - میمه بطول ۴۵ کیلومتر، سه راهی دهق حسن رباط تا چهاراره قاسم‌آباد بطول ۱۱ کیلومتر و شروع عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح سه راهی علویجه (جنب پلیس راه شاهین شهر- کاشان) بعمل آمده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان اذعان داشت: بیش از ۵۳ هزار نفر برای بهره مندی از مزایای این طرح در شهرستان شاهین شهر و میمه ثبت نام کردند که بالغ بر ۱۱ هزار نفر تایید نهایی شدند.  

وی عنوان کرد: جهت تامین زمین مورد نیاز برای این طرح، اراضی داخل حریم شهرها برای الحاق به محدوده شهر شناسایی و استعلامات لازم جهت طرح در کارگروه امور زیربنایی بعمل آمده است.