شناسهٔ خبر: 118012 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر خبر داد:

پیشرفت ۵۰ تا ۸۵ درصدی پروژه‌های بازآفرینی شهری بوشهر/ تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌ها

سیدمحمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر با اشاره به اینکه پیشرفت پروژه‌های بازآفرینی شهری بوشهر ۵۰ تا ۸۰ درصد است از تخصیص ۶۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری استان برای آسفالت معابر محدوده بافت‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، سیدمحمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر توضیحاتی در خصوص پروژه‌های بازآفرینی استان ارایه کرد و گفت: هم‌اکنون ۹ پروژه در حوزه‌های مختلف در دست اجراست که پروژه‌های بهسازی نوسازی شبکه آب برازجان محله علی‌آباد و حسین‌آباد، پروژه دیوار حفاظتی رود دره حسین‌آباد، تخصیص ۶۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان جهت آسفالت معابر محدوده بافت‌های فرسوده، بخشی از این پروژه‌ها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر در بیان مهمترین پروژه‌های در دست احداث استان توضیح داد: احداث مرکز درمانی تنگک، احداث خانه محله برازجان، احیا و ساماندهی میدان حسینیه محله میرزا و بازار صفاخور، احداث کتابخانه محله دیر، احداث پارک محله و زمین چمن مصنوعی (بهرامی)، احداث پارک محلی شهر اهرم، نوسازی مدرسه ۱۲ کلاسه مهیمنیان، احداث دیوار حفاظتی رودخانه فصلی علی‌آباد برازجان و احداث دیوار حفاظتی دره حسین‌آباد برازجان از جمله مهم‌ترین پروژه‌های استان بوشهر به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر افزود: علاوه بر این توسعه زیرساخت‌ها و ارتقا کیفیت خدمات‌رسانی به ساکنان محله‌های هدف، بهبود فضای کسب وکار، تامین خدمات روبنایی و زیربنایی و مدیریت بحران را می‌توان از دیگر فعالیت‌ها در این زمینه برشمرد.

دستغیبی با بیان این که پروژه‌های بازآفرینی استان در مجموع حدود ۵۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، درباره پروژه‌های انجام شده در سکونتگاه‌های غیررسمی توضیحاتی ارایه کرد و گفت: احداث سالن ورزشی محله گرمسیری برازجان، احداث سالن ورزشی تنگک، بهسازی و بازسازی شبکه توزیع آب حسین‌آباد و بهسازی و اصلاح شبکه آب تنگک از جمله پروژه‌های انجام شده یا در دست احداث در سکونتگاه‌های غیررسمی به شمار می‌رود.

گفتنی است، استان بوشهر ۷۷۰ هکتار سکونتگاه‌ غیررسمی، ۳۷ هکتار بافت تاریخی و هزار و هشت هکتار بافت فرسوده دارد و ۱۹۰ هزار نفر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند.