شناسهٔ خبر: 118024 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی نیمه نخست سال جاری صورت پذیرفت؛

اصلاح ۴ نقطه پرحادثه در محور های مواصلاتی شهرستان ثلاث باباجانی

کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: در جهت ایمن سازی محورهای مواصلاتی، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای ۴ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی شهرستان ثلاث باباجانی اصلاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی گفت: حوزه استحفاظی شهرستان ثلاث‌باباجانی دارای ۶۵۰ کیلومتر راه می باشد که ۳۰۰ کلیومتر از آن راه آسفالته اصلی، فرعی و روستایی و مابقی راه دسترسی خاکی می باشد.

وی گفت: اصلاح نقطه پرحادثه محور ثلاث باباجانی به جوانرود با تعریض پل دالی دهانه ۲ متری به طول ۱۰ متر بصورت امانی از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز شده است و در حال انجام عملیات تعریض پل، افزایش شعاع دید، اصلاح قوس و تعریض شانه راه هستیم.

کرمی در ادامه افزود: عملیات اصلاح نقطه پرحادثه در محور تازه آباد به چَم زرشک با انجام خاکبرداری و افزایش شعاع دید از ۵۰ متر به ۴۰۰ متر با تعریض پل دالی ۲ متری به طول ۱۰ متر و شانه سازی به عرض ۴ متر و بطول ۲۰۰ متر در راستای کاهش تصادفات جاده ای و ایمن سازی این محور بصورت امانی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ثلاث‌باباجانی به پایان رسید است.

وی عنوان کرد: اصلاح نقطه پرحادثه دره شهدا در محور تازه آباد به شیخ صله که یکی از محورهای پر تردد و مسیر ترانزیتی و درسترسی به پایانه مرزی شیخ صله است با احداث واریانت به طول ۳۰۰ متر با هزینه ای بالغ بر ۱ میلیارد تومان با وجود مشکلات و موانع موجود انجام شده است.

کرمی درباره دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرستان ثلاث‌باباجانی گفت: روکش آسفالت ۲۵ کیلومتر، تعمیرات و تعریض ۳ دستگاه پل، پاکسازی و احیای قنوء ۲۹۵ کلیومتر، راه گشایی و احداث جاده روستایی بطول ۸ کیلومتر، انجام بیش از ۱۳ هزار متر مکعب ریزش برداری از دیگر اقدامات صورت گرفته طی ۶ ماهه نخست سال جاری است.

وی در پایان درباره اقدامات ایمن سازی محورهای مواصلاتی شهرستان ثلاث باباجانی گفت: انجام بیش از ۸۲ کیلومتر خط کشی، نصب و بهسازی ۳۵۳ عدد تابلو اخطاری، راهنمایی و...، شانه سازی و رفع اختلاف سطح جاده بطول ۳ کیلومتر، ایمن سازی و نصب نیوجرسی، گاردریل در نقاط پرتگاهی گوشه ای از اقدامات صورت گرفته در اداره شهرستان ثلاث باباجانی است.

انتهای پیام/