شناسهٔ خبر: 118038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نیمه نخست امسال ؛

بیش از ۵ میلیون تن کالا از استان همدان جابجا شد

جابه جایی کالا .jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از جابجایی ۵ میلیون ۴۰۴ هزار و ۴۰۵ تن کالا در استان طی ۶ ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، صفر صادقی راد گفت: بیشترین کالای جا به جا شده در استان همدان در ۶ ماه نخست سال جاری به استان‌های تهران، خوزستان، بندر امام خمینی، اصفهان و همدان جابجا شده است.

وی افزود: عمده کالاها شامل محمولات سیمان شامل سیمان و کلینکر، محصولات کشاورزی شامل گندم، سیب زمینی و چغندر، محمولات معدنی شامل سنگ آهن، گندله، آهک، شن و ماسه، فولاد، میلگرد و فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، گازوییل و نفت سفید بوده است.

مدیرکل راهداری استان همدان همچنین از صدور ۳۶۰ هزار و ۲۹۴ برگ بارنامه در استان خبر داد و تصریح کرد: وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان کاملا عادی و روان است.

صادقی راد با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار و ۳۰۵ دستگاه ناوگان باری و ۱۹ هزار راننده در استان تأکید کرد: حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان است.

این مسئول با بیان اینکه در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود، از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اطلاع دهند.