شناسهٔ خبر: 118066 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

تامین بیش از یک میلیون و ۵۲۵ هزار واحد- زمین برای طرح نهضت ملی مسکن/بیش از ۳۲ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی پرداخت شد

ببینید | سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی (1) تامین بیش از یک میلیون و ۵۲۵ هزار واحد- زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، پرداخت بیش از ۳۲ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی، آغاز احداث ۲۰ هزار خانه یک طبقه حیاط دار در استان مرکزی، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی درهفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت شامل تصویب و ابلاغ ضوابط خاص احداث بنا در محدوده بافت فرسوده شهر تهران، افتتاح زیرگذر شهر جدید امیرکبیر در پاسخ به مطالبات مردمی، مقاوم‌سازی ۵۰ درصدی واحدهای روستایی کشور،تامین بیش از یک میلیون و ۵۲۵ هزار واحد- زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، پرداخت بیش از ۳۲ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی.

ساخت نهضت ملی مسکن در اولویت دولت سیزدهم است

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن اولویت دولت سیزدهم اعلام کرد: شرکت‌های ایرانی می‌توانند در کشور سوریه برای احداث واحدهای مسکونی همکاری داشته باشند.

آغاز احداث ۲۰ هزار خانه یک طبقه حیاط دار در استان مرکزی

عضو کابینه دولت سیزدهم در سفر به استان مرکزی با اعلام اینکه احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی ویلایی در استان آغاز شد تعداد واحدهای مسکونی وارد مرحله اجرای استان را ۳۰ هزار واحد عنوان کرد و بر تکمیل زیرساخت‌ها از جمله خط ریلی برای ارتباط شهرها با مرکز استان تاکید کرد.

شهر جدید امیر کبیر نمونه ساخته شده تک واحدی و ویلایی در کشور

وزیر راه و شهرسازی با اعلام واگذاری زمین به مردم برای ساخت خانه های یک طبقه ، شهر جدید امیر کبیر را نمونه ساخته شده تک واحدی و ویلایی در کشور عنوان کرد.

افتتاح زیرگذر شهر جدید امیرکبیر در پاسخ به مطالبات مردمی

مخلص‌الائمه استاندار مرکزی بر فراهم شدن شرایط اسکان باکیفیت مردم در استان مرکزی تاکید کرد و گفت: امیدواریم همزمان با توسعه واحدهای مسکونی شهر جدید امیرکبیر جمعیت نیز به تناسب افزایش یابد.

ضوابط خاص احداث بنا در محدوده بافت فرسوده شهر تهران

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضوابط خاص احداث بنا در محدوده بافت فرسوده شهر تهران را تصویب کرد. بر این اساس،در کلیه بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، واقع در پهنه‌های سکونت (R)، فعالیت (S) و مختلط (M)، که محدوده آن‌ها به تصویب کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است، رعایت ضوابط پهنه بندی، شبکه معابر و مقررات ساخت‌وساز طرح تفصیلی، با لحاظ مفاد این ضوابط الزامی است. در محدوده‌هایی از بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری که دارای طرح موضعی مصوب هستند، ضوابط طرح مصوب ملاک عمل بوده و در سایر محدوده‌هایی که نیازمند طرح موضعی هستند، تا زمان تصویب و ابلاغ طرح موضعی، ضوابط طرح تفصیلی با لحاظ مفاد زیر ملاک عمل خواهد بود.

تبصره: ضوابط ذیل صرفا در بافت‌های ناکارآمد کالبدی (فرسوده) ملاک عمل است و در بافت‌های تاریخی مصوب، ملاک عمل نخواهد بود. بافت‌های تاریخی تابع طرح‌ها و ضوابط مصوب ویژه خود خواهند بود.

بیش از ۳۲ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی پرداخت شد

سرپرست بانک مسکن از افتتاح حساب ۶۸۴ هزار و ۵۴۷ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن نزد بانک خبر داد و مبلغ واریز شده به حساب سازندگان از محل آورده متقاضیان و تسهیلات را در مجموع ۳۲ هزار و ۸۶۱ میلیاردتومان برشمرد.

تحقق ۸۲ درصدی سهم بانک مسکن در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی

سرپرست بانک مسکن در نشست شورای مسکن استان مرکزی به تشریح جزییات و اقدامات بانک در حوزه تسهیلات اعطایی طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و از تحقق ۸۲ درصد سهم بانک در پرداخت تسهیلات نهضت ملی خبر داد.

قرارداد خودمالکی نهضت ملی بیش از ۵۲ هزار واحد منعقد شد

فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۵۲ هزار و ۴۳۱ واحد به مبلغ ۱۷ هزار و ۸۸۸ میلیاردتومان خبر داد.

تامین بیش از یک میلیون و ۵۲۵ هزار واحد- زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

سازمان ملی زمین و مسکن تا دهه اول مهرماه سال جاری به تامین یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۱۵۴ تعداد واحد- زمین برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام کرده است.

تامین مسکن با کیفیت در طرح نهضت ملی، اولویت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تاکید کرد: در راستای اولویت دولت برای ساخت مسکن با کیفیت، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نقش موثری در ارتقای کیفی، افزایش طول عمر و کاهش هزینه‌ها دارد.

مقاوم‌سازی ۵۰ درصدی واحدهای روستایی کشور

شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بابیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰ درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم‌سازی شده‌اند، گفت: طبق برنامه ریزی و هدف گذاری انجام شده، تمامی واحدهای روستایی تا ۱۰سال آینده مقاوم‌سازی می‌شوند البته تحقق این مهم به میزان حمایت های دولت و تسهیلات بستگی دارد.

تاکید بر تسریع ساخت مسکن در شهر جدید هشتگرد

در بازدید مدیرکل دفتر توسعه مسکن از پروژه‌های مسکن مهر و نهضت ملی در شهر جدید هشتگرد بر تسریع ساخت مسکن در این شهر تاکید شد. میرجوادی همچنین در این بازدید یکی از اقدامات مهم وزارت راه و شهرسازی را ساخت مسکن برای دهک‌های پایین جامعه و اقشار کم درآمد خواند که باید از ظرفیت‌های قانونی جهش تولید مسکن ملی بهره کافی را برد و با همکاری مجموعه شرکت عمران شهرجدید مهستان باید به نهضت ملی مسکن این شهر سرعت بخشید.