به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، تقی باقری اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، تمامی دستگاه های اجرایی مکلفند خدمات قابل ارائه در خارج محیط اداری را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنند.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه برون سپاری خدمات دستگاه های اجرایی نقش اثرگذاری بر ارائه بهتر خدمت به ارب رجوع دارد، گفت: بر اساس انعقاد تفاهم نامه ای بین انجمن صنفی دفاتر خدمات دولت، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل پست استان گلستان، ۱۰ خدمت دارای شناسه از سازمان اداری و استخدامی به دفاتر پیشخوان دولت استان واگذار شد.
وی افزود: از مهم ترین خدماتی که به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده می توان به عملیات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد.
باقری ادامه داد: متقاضیان می توانند با حضور در این دفاتر عملیات ثبت نام، بارگذاری مدارک و تشکیل پرونده طرح نهضت ملی مسکن را انجام دهند.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: از دیگر خدمات واگذار شده اداره کل راه و شهرسازی به دفاتر پیشخوان دولت می توان به بررسی سوابق برخوداری اشخاص از امکانات دولتی، تشکیل پرونده برای انتقال سندهای واگذار شده از طریق اجاره به شرط تملیک و تشکیل پرونده استعلام دادگاه های حل اختلاف برای اثبات وقع عقد بیع اشاره کرد.
وی افزود: متقاضیان می توانند نسبت به تشکیل پرونده استعلام های مربوط به قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های فاقد مالکیت سند، تشکیل پرونده ی لغو سابقه گذاری اشخاص حقیقی و تشکیل پرونده ی پاسخ به استعلامات بانکی برای پرداخت یارانه به اقشار ویژه به این دفاترمراجعه کنند.
باقری همچنین تصریح کرد: تعیین نوع اراضی موضوع کمیسیون ماده ۱۲ قانون اراضی شهری و بررسی و کنترل مدارک متقاضیان معادلات ثانویه نیز از دیگر خدماتی بوده که اداره کل راه و شهرسازی به دفاتر پیبشخوان دولت واگذار کرده است.