شناسهٔ خبر: 118349 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان استان:

 ۳۲ هزار واحد مسکن در اراضی ۵۶۰ هکتاری قم ساخته می‌شود / زمین‌های مسکن ملی داخل پردیسان فروش اقساطی است

روح الله حسینی معاون مسکن و ساختمان قم معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی قم‌ در خصوص نحوه واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن گفت: براساس قانون اگر ارزش زمین به اندازه یک سوم هزینه ساخت یا کمتر شود این زمین اجاره ۹۹ ساله خواهد بود و در غیر این صورت یعنی اگر زمین ارزش بالاتری داشته باشد، متقاضیان باید هزینه خرید زمین را پرداخت نمایند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، روح‌الله حسینی معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی قم اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات انجام شده توسط دولت آیت‌الله رئیسی است که همزمان با سراسر کشور، در قم نیز در اجرایی شده است و تا امروز از بین افرادی که در استان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند ۵۶ هزار و ۸۳۷ نفر تایید شده و ۳۵ هزار و ۷۱ نفر از این افراد مبالغی واریز داشته‌اند.

وی در خصوص این که آیا اراضی طرح نهضت ملی مسکن اجاره ۹۹ ساله خواهد بود یا باید توسط متقاضی خریداری شود، گفت: اصولا قرارداد اراضی به دو دسته فروش اقساطی و اجاره ۹۹ ساله تقسیم می‌شود.  اگر ارزش زمین به اندازه یک سوم هزینه ساخت یا کمتر شود این زمین اجاره ۹۹ ساله خواهد بود و در غیر این صورت یعنی اگر زمین ارزش بالاتری داشته باشد، متقاضیان باید هزینه خرید زمین را براساس سهم القدر پرداخت نمایند.

 حسینی افزود: درحال حاضر اراضی پروژه‌های داخل شهرک پردیسان به صورت فروش اقساطی است و متقاضیان باید هزینه زمین را بدهند.هرچند در قیمت گذاری زمین ها، به طور حتم به نفع متقاضیان ارزیابی خواهد شد.

 معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی قم خاطرنشان کرد: جدیدترین پروژه‌ تحت قانون نهضت ملی مسکن در شهر قم اراضی ۵۶۰ هکتاری در ابتدای جاده پردیسان - ورجان واقع شده که  مشمول قانون اجاره ۹۹ ساله می‌شود.

وی ادامه داد: طبق تصمیمات مسئولین مربوطه مقرر شده که در این اراضی بالغ بر ۳۲ هزار واحد آماده و به مردم تحویل داده شود و امیدواریم تا پایان این دولت به بهره‌برداری برسد.

حسینی با اشاره به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های قم گفت: این طرح فقط مختص به شهر قم نیست بلکه در شهرستان‌های تابعه هم اجرا می‌شود و تا امروز هزار و ۷۸۳ نفر در شهرستان‌های قم ثبت نام کرده‌اند.

وی در پایان افزود: در شهرستان‌های قم در مجموع تاکنون ۵۲۴ نفر نیز بررسی و تایید شده‌اند.