شناسهٔ خبر: 118407 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

۵ هزار و ۷۹۱ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده پرداخت شد/ تامین ۲۴ هزار هکتار زمین دولتی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کمتر از ۲ سال

نهضت ملی مسکن پرند پرداخت ۵ هزار و ۷۹۱ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده، تصویب ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های ناکارآمد شهری بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت شامل اعلام آمادگی شهرهای جدید برای اداره شهرهای جدید در همکاری با اصناف، واگذازی بیش از ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار اراضی تک واحدی به مردم برای ساخت خانه‌های ویلایی، تامین ۲۴ هزار هکتار اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن در کمتر از ۲ سال، پرداخت ۵ هزار و ۷۹۱ میلیاردتومان تسهیلات در بافت فرسوده، تصویب ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های ناکارآمد شهری است.

واگذاری بیش از ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تک‌واحدی به مردم برای ساخت خانه‌های ویلایی

قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهایی که کمبودی از نظر زمین نداریم، واحدهای مسکونی را به صورت ویلایی به مردم واگذار می‌کنیم. در حال حاضر نیز بیش از ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تک‌واحدی به مردم واگذار کرده‌ایم که در آن ۲۰۰ تا ۲۵۰ مترمربع زمین به همراه تسهیلات به مردم می‌دهیم تا آنهایی که می‌توانند، خودشان بسازند و آنهایی که نمی‌توانند بسازند، ما برایشان می‌سازیم.

برخی استان‌ها ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر استانی در حوزه راه و شهرسازی داشتند

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما در دور اول سفرهای استانی دولت سیزدهم در برخی از استان‌ها ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر داشتیم و در برخی هم حتی تا ۱۰۰ درصد منابع لازم تخصیص یافت.

تامین ۲۴ هزار هکتار زمین دولتی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کمتر از ۲ سال

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی از تامین بیش از ۲۴ هزار هکتار اراضی دولتی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در کمتر از دو سال خبر داد.

پرداخت ۵ هزار و ۷۹۱ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۵ هزار و ۷۹۱ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳ هزار و ۸۹۳ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی به ۱۴ هزار و ۳۹۰ واحد توسط بانک مسکن پرداخت شد.

شهرداریِ شهرهای بالاتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مجاز به مشارکت در تهیه طرح‌های تفصیلی شدند

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با تعمیم مجوز مشارکت شهرداریِ شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر در تهیه طرح‌های تفصیلی شهرهای مذکور، به شهرهای با جمعیت بالاتر از ۲۰۰ هزار نفر، با تشخیص، نظارت و هدایت معاونت شهرسازی و معماری موافقت کرد.

تصویب ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های ناکارآمد شهری

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را به تصویب رساند.

سرپرست دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن منصوب شد

معاون مسکن و ساختمان و قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن در حکمی سرپرست دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن را منصوب کرد.

همکاری با اصناف مختلف در اداره شهرهای جدید

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام آمادگی کامل این مجموعه برای همکاری با خیرین در امر ساخت‌وساز، گفت: ما باید در اداره شهرها از اصناف گوناگون از جمله هنرمندان در اداره بخش تخصصی مربوط به آن صنف استفاده کنیم.

۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در محدوده حاشیه‌ چابهار احداث می‌شود

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ساماندهی یکهزار هکتار از بافت حاشیه‌ای چابهار با ساخت مسکن و بهسازی معابر در حال انجام است از تکمیل بهسازی معابر این محدوده حداکثر تا ۶ ماه آتی خبر داد و برنامه ساخت مسکن در این محدوده را در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ واحد برشمرد.

بیش از ۸۷ هزار واحد مسکونی شهری نهضت ملی توسط بنیاد مسکن وارد مرحله ساخت شد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی و عملیاتی شدن بیش از ۸۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد خبر داد.

بهره‌برداری از یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بندر امام (ره) تا پایان سال جاری

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اعلام آمادگی استان برای سیل احتمالی از عملیات اجرایی ۵۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.