شناسهٔ خبر: 118467 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای مازندران مطرح کرد

سهم مهم صنعت حمل و نقل در بهبود فضای کسب و کار

مازندران معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای مازندران عنوان کرد : صنعت حمل و نقل سهم مهمی در افزایش بهره وری، شفاف سازی و بهبود فضای کسب و کار در استان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،ابوالفضل صفری گفت : مازندران از جمله استان هایی است که بخش حمل و نقل جاده ای در آن از اهمیت خاصی برخوردار است، وجود سه بندر اقتصادی از جمله بندر امیر آباد ، جابجایی میلیون ها گردشگر و مسافر و همچنین فرآورده های دامی و گیاهی از جمله مواردی است که بر اهمیت حوزه حمل و نقل می افزاید.

وی گفت: بخش حمل ونقل جاده ای که 90درصد حمل ونقل رابه خود اختصاص داده می تواند در بسیاری از زمینه های اجتماعی و اقتصادی جوامع مؤثر بوده و هرگونه فعالیت اقتصادی راتحت تأثیر قرار دهد .

صفری در ادامه به نقش تشکل های صنفی در این حوزه اشاره و تصریح کرد : انجمن های صنفی بر اساس وظایفی که بر عهده شان می باشد باید مسائل و مشکلات بخش و اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری و بطور منطقی تجزیه و تحلیل نموده و با راهکارهای مناسب عملی به دستگاههای مربوطه ارائه دهند و مسائل را حل و فصل نمایند.

وی بر تشکیل جلسات تخصصی برای برطرف کردن مشکلات صنعت حمل و نقل تاکید کرد و گفت: در جلسات تخصصی حتما از نظرات بخش خصوصی بهره گرفته می‌شود، آنچه که در تهیه و تدوین آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اخذ مصوبات در هیات دولت و حتی تهیه لوایحی برای رفع مشکلات صنعت حمل و نقل کشور در همراهی با مجلس، انجام می‌شود که در این راه انتظار داریم تا تشکل‌ها نیز همراهی لازم را داشته باشند.

معاون حمل و نقل این اداره کل گفت: کانون و انجمن های صنفی باید بدنبال ساماندهی و ارتقاء باشند و به حدی از ترقی برسند که بیشتر مسائل و مشکلات رانندگان و شرکتها را به عهده گیرند و در پی اصلاح امور باشند .