شناسهٔ خبر: 118652 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارائه خدمات به موقع به کاربران جاده ای صورت پذیرفت:

گشت های شبانه روزی راهداران در محورهای مواصلاتی مازندران

مازندران سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد: با هدف ارائه خدمات به موقع به کاربران جاده ای و ارتقاء ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی استان عوامل گشت های شبانه روزی راهداران در محورهای مواصلاتی مازندران مستقرند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،محسن محمد نژاد اظهار داشت : مازندران تنها استانی است که از طریق سه محور شریانی به پایتخت کشور متصل بوده و همچنین به دلیل شرایط جغرافیایی و جاذبه های فراوان گردشگری همواره پذیرای مسافران بی شماری است که به این استان رفت و آمد کرده و از مواهب طبیعی آن استفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد : گشت های راهداری بررسی وضعیت ایمنی جاده ها ، را در دستور کار خود دارند و 33 اکیپ راهداری در قالب ۲۵۰ ماشین و ۳۵۰ راهدار و ۲۲راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان تجهیز شده و آماده سرویس دهی به مسافران و در راه ماندگان است.

محمدنژاد ادامه داد : همکاری و هماهنگی بین ادارات کل استانهای همجوار در ایجاد گشت های جاده ای ( ماشین سبک ) ، استفاده مناسب و بهره داری بهتر از سامانه های هوشمند جاده ای و بانک های اطلاعاتی تردد جاده ای، برگزاری جلسات هماهنگی و تصمیم گیری های مشترک فی مابین  ، منجر به نتایج خوب و موثرتری می شود.

سرپرست معاونت راهداری به مشکلات راهداران پرتلاش در سطح محورها اشاره و عنوان کرد: امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته ، بتوانیم به لحاظ مالی و تجهیز امکانات راهداری ، شرایط کار را برای این صبور مردان همیشه بیدار در جاده ها فراهم نماییم ، چرا که اعتبارات ، تجهیزات ( ماشین آلات ) و نیروی انسانی ( راهدار) سه رکن مهم کار راهداری بوده که کمبود هر یک از این سه رکن اصلی ، فعالیت راهداری را ضعیف می کند.