شناسهٔ خبر: 118743 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان:

۱۶ شرکت حقوقی نظارت بر اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در زنجان را بر عهده دارند

ذبیحیان زنجان.JPG رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر از مهندسین عضو شرکتهای حقوقی هستند، گفت: ۱۶ شرکت حقوقی بر روند اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان نظارت لازم را انجام می دهند.

احسان ذبیحیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، با بیان اینکه نظارت بر اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان با مدیریت و برنامه ریزی خوبی انجام می‌شود، گفت: نظارت‌ها از طریق سازمان نظام مهندسی و شرکتهای حقوقی که پروانه نظارت حقوقی دارند انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر از مهندسین عضو شرکتهای حقوقی هستند و نظارت بر روند اجرای پروژه ها از طریق این مهندسین انجام می‌شود، ابراز داشت: شرکتهای دارای رتبه و صلاحیت در برخی از پروژه‌ها وظیفه نظارت بر پروژه‌ها را هم بر عهده دارند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۱۶ شرکت حقوقی، نظارت بر روند اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان را بر عهده دارند.

ذبیحیان تاکید کرد: با توجه به اهمیت نظارت صحیح بر عملیات اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و رعایت مقررات ملی ساختمان، برنامه ریزی لازم قبل از شروع پروژه‌ها انجام شده و با همکاری سازمان نظام مهندسی استان، شرکت‌های طراح و ناظر با حضور مجرب‌ترین مهندسان استان تشکیل و پروانه اشتغال مهندسی برای آنان صادر شده است.

وی با بیان اینکه لایه‌های متعدد نظارت، در این پروژه‌ها تعریف شده و با حضور ناظران مقیم در محل اجرای پروژه، تمام مراحل انجام کار تحت نظارت ناظران حقوقی انجام می‌گیرد، افزود: کارگزار پروژه‌ها و همکاران اداره کل راه و شهرسازی نیز لایه بعدی نظارت هستند و نسبت به انجام وظایف خود بسیار تلاش می کنند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نظارت مضاعف بر عملکرد شرکتهای حقوقی دارد.