شناسهٔ خبر: 118751 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه؛

اقدامات پیشگیرانه در پدافند غیرعامل از بحران جلوگیری می کند

کرمی مدیرکل راهداری - کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: اقدامات و برنامه ریزی های پیشگیرانه در بخش پدافند غیرعامل منجر به کمتر شدن مخاطرات در زمان بحران می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی گفت: اقدامات و برنامه ریزی های پیشگیرانه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای برای پدافند غیرعامل منجر به کمتر شدن مخاطرات در زمان بحران می شود.

وی گفت: طی سال های اخیر در حوزه پدافند غیرعامل در این اداره کل اقدامات زیادی همچون؛ انجام مانور های آمادگی ماشین آلات راهداری در بحران، مانور آمادگی عملیات راهداری زمستانی، آمادگی ناوگان در پایانه های مسافری، هماهنگ و صدور دستورالعمل های لازم برای ناوگان حمل و نقل عمومی و پایانه های مرزی انجام شده است.

کرمی افزود: کلاس های آموزشی برای آشنایی مدیران و کارشناسان این اداره کل، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر از نقش از اهمیت پدافند غیرعامل برگزار شده است.

وی در تشریح برنامه های هفته پدافند غیر عامل در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: رزمایش آمادگی اضطراری در سطح واحدهای تابعه و پایانه های مرزی، مانور امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه کشوری و حوادث جاده ای، اهدا کلاه ایمنی به راکبین موتورسیکلت، ایمن سازی ادوات کشاورزی، برنامه ریزی برای آماده سازی راهدارخانه ها برای اسکان مسافران در صورت نیاز، شناسایی نقاط ضعف و قوت در زمینه پدافند غیرعامل از برنامه های این اداره کل در هفته جاری است.

کرمی در ادامه افزود: جهت آشنایی هموطنان با موضوع پدافند غیرعامل در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای کلیپ های اموزشی، تبلیغات محیطی بنر جهت نمایش در مدارس، ناوگان حمل و نقل عمومی، ادارات شهرستان ها آماده شده است.

وی در پایان افزود: نقش راهداری در پدافند غیر عامل در بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، بارش برف و عدم انسداد جاده ها در تصادفات جاده ای، ایمن‌سازی و تداوم و ارتقاء خدمات در جهت تقویت و نگهداری زیرساخت‌های مهم و حائز اهمیت است.

انتهای پیام/