شناسهٔ خبر: 118820 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خواف خبرداد:

اجرای ۴ کیلومتر از پروژه روکش آسفالت گرم در محور خواف - تایباد در مهر ۱۴۰۱

3447 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خواف از اجرای ۴ کیلومتر از پروژه ۱۱ کیلومتری روکش آسفالت گرم در محور خواف - تایباد در محدوده میدان شهید صبوری تا سه‌راهی نشتیفان در مهر ۱۴۰۱ خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، علی جعفرنیاسدهی گفت: برای این پروژه ۱۱ کیلومتری اعتباری به میزان ۲۹۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده است که تا کنون ۴ کیلومتر آن به انجام رسیده است و مابقی در دست اقدام است.

وی بیان این مطلب که عملیات‌های راهداری با هدف ارتقای سطح ایمنی راه‌ها انجام می‌شود از اجرای ۳۰ کیلومتر عملیات شانه‌سازی شامل تسطیح، دکاپاژ، آب‌پاشی و کوبیدن در محور ترانزیتی خواف - قائن، بعد از سه‌راهی بیاس‌آباد خبر داد و گفت: این محور با توجه به عرض کم آن و عبور وسایل نقلیه سنگین بسیار که قصد عزیمت به بندرعباس، گمرک دوغارون و سایر نقاط را دارند همیشه مورد توجه این اداره بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خواف همچنین به اجرای عملیات روکش آسفالت گرم در محور خواف - نشتیفان - بیاس‌آباد به طول ۱۳.۵ با اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: با توجه به تردد بسیار زیاد وسایل نقلیه تندرو سنگین و عرض کم جاده، محور خواف - قائن در حد فاصل نشتیفان - بیاس‌آباد که راه ارتباطی سه شهرستان خواف، رشتخوار و گناباد است، باعث تخریب و اضمحلال رویه آسفالت گردیده، بنابراین با توجه به بازدیدهای مداوم این اداره و به تبع آن مرمت و لکه‌گیری راه، نتوانسته است روان‌سازی و ایمنی راه را ایجاد نماید که این امر سبب رخداد حوادث جاده‌ای در این مقطع می‌شود. از همین رو این اداره اقدام به اجرای روکش آسفالت گرم مسیر مربوطه به طول  ۵ کیلومتر طی مهر ۱۴۰۱ کرد.