شناسهٔ خبر: 11883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۱۵۰ پروژه راهسازی در کردستان

راهسازی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از توسعه راه های استان با اجرای ۱۵۰ پروژه راهسازی در حوزه راه اصلی، بزرگراه و راه روستایی خبرداد.رئیس اداره نگهداری راه های شهرسازی کردستان هم از پایان روکش آسفالت محور دیواندره – سقز خبرداد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  اداره کل راه و شهرسازی کردستان محمد صادق وجدی با اعلام این مطلب افزود :حدود ۷۴ درصد راههای استان کردستان ،مانند  بهسازی محور بیجار – زنجان ، سنندج-مریوان، سقز – بانه، سقز-مریوان، بیجار – همدان، بانه-مریوان و بزرگراه کرمانشاه-میاندوآب از جمله این پروژه ها است. همچین اتمام بزرگراه سنندج – همدان  نیز در جریان است و  همزمان با این پروژه ها بین شهری، ۱۲۰ پروژه احداث و بهسازی راه روستایی نیز در حال اجرا است که در مجموع کردستان را به کارگاه راهسازی تبدیل کرده است.

وجدی با اشاره به هزینه کرد حدود ۱۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ و ۸۵ میلیارد تومان در سال ۹۳ از وجود پتانسیل کافی برای انجام کاربیشتر در استان در صورت تأمین اعبتار و منابع مالی لازم خبر داد.

۱۰آسفالت کیلومتر از محور دیواندره سقز

به گفته حسن شهبازی ،رئیس اداره نگهداری راه های شهرسازی کردستان روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور دیواندره – سقز نیز به پایان رسید. مسیری که روکش آسفالت در آن انجام شده از خروجی دیواندره شروع شده وتا کیلومتر ۱۰ ادامه یافته است.

شهبازی گفت: ۵ کیلومتر از این محدوده ۱۰ کیلومتری سه خطه و باند کندرو است و مابقی نیز به صورت دو خطه و در دولایه و ماسه و آسفالت و یک لایه نیز آسفالت بیندر اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه برای انجام این حجم عملیات بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال هزینه شده است ادامه داد : مبلغ فوق از محل اعتبارات سازمان راهداری تأمین و هزینه شده است./

نظر شما