شناسهٔ خبر: 166250 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد؛

احداث واحدهای یک طبقه حیاط دار در گمیشان

راه و شهرسازی گلستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از احداث واحدهای یک طبقه حیاط دار در شهرستان گمیشان در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان) اسدالله پناه یزدان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در برخی از شهرهای استان از جمله گمیشان و سیمین شهر در وضعیت مطلوبی در حوزه تأمین زمین قرار داریم که با توجه به تأکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر احداث خانه‌های ویلایی، این طرح در گمیشان اجرایی خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه‌داد: طراحی واحدها در این شهرستان‌ها با توجه به اراضی مناسب و فرهنگ بومی منطقه، به‌صورت ویلایی و تک واحده انجام شده و هر قطعه زمین به یک خانواده تعلق می‌یابد.

وی افزود: دو شهر گمیشان و سیمین شهر جزو شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بوده که پالایش متقاضیان در این شهرها بر عهده‌ اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است.

پناه یزدان تصریح‌کرد: وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است.

وی با درخواست از دستگاه‌های اجرایی استان مبنی بر همکاری و واگذاری اراضی مازاد ادارات به این طرح، گفت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های مهم دولت برای خانه دارشدن مردم بوده و نیاز است که همه دستگاهای اجرایی در استان همکاری لازم را برای پیشبرد هرچه بهتر و سریع‌تر این طرح داشته‌باشند.