شناسهٔ خبر: 118848 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار خبر داد؛

سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خوانسار با الحاق ۲۵ هکتار زمین

شاهی.خوانسار رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۸۰ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خوانسار، تایید نهایی شدند گفت: با تلاش‌های بعمل آمده ۲۵ هکتار زمین در مرحله الحاق قرار دارد و اسناد تک برگی آن به نام دولت اخذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید شاهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار داشت: مطابق با آخرین آمار بیش از یکهزار و ۸۰۰ نفر متقاضی بهره‌مندی از این طرح در شهرستان خوانسار بودند و اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از یکهزار و ۶۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.  

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۷۸۰ نفر از متقاضیان، تایید نهایی شدند اذعان داشت: برای اجرای این طرح نیاز به تامین ۳۰ هکتار زمین است که با تلاش‌های بعمل آمده ۲۵ هکتار در مرحله الحاق قرار دارد و اسناد تک برگی آن به نام دولت اخذ شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار توضیح داد: زمین مورد نیاز برای ساخت ۸۷ واحد از این طرح جهت متقاضیان موثری که از زمان طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل داده شد و ۱۳ پلاک مسکونی سه واحدی دیگر نیز در محله سونقان جهت مابقی‌ این متقاضیان در نظر گرفته شده است.   

وی در خصوص وضعیت پروژه‌های راهسازی شهرستان خوانسار با اشاره به اینکه این شهرستان دارای سه پروژه راهسازی است گفت: برای تکمیل پروژه راه و تونل ارتباطی خوانسار به فریدن در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان اصفهان مبلغی به آن اختصاص داده شد و مراحل ابلاغ تغییر مقادیر و ترک تشریفات پروژه در دست انجام است.  

شاهی در رابطه با پروژه قوس یکهزار و ۸۰۰ متری ابتدای شهرستان خوانسار در محور مواصلاتی پروژه باند دوم خوانسار - دامنه بیان داشت: این پروژه مشارکتی با همکاری شهرداری و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درحال پیگیری است و در حال حاضر نیز خاکبرداری مسیر توسط شهرداری در دست اقدام است.  

وی گفت: در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه دامنه - خوانسار - گلپایگان در نظر گرفته شد که به لطف خدا با هماهنگی‌های بعمل آمده بحث کنارگذر شهر خوانسار نیز اجرایی می‌شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار خاطرنشان کرد: درحال حاضر قراردادی با مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال جهت عملیات خاکبرداری ۱۳۰ هزارمترمعکب از کنارگذر، تکمیل دوبانده خوانسار- گلپایگان ومابقی برای کنارگذر وانشان منعقد شده و توسط پیمانکار درحال انجام است.