شناسهٔ خبر: 118850 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دادستان استان یزد اعلام کرد:

تسریع در روند رسیدگی به اراضی تصرفی و کاهش حجم پرونده های قضایی

بازدید دکتر مالکی از استان یزد.JPG در نشست تخصصی دادستان یزد با عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، موضوع روند رسیدگی به پرونده های قضایی اراضی دولتی و نیز مشکلات حقوقی راه و شهرسازی، مورد بحث، بررسی و رسیدگی قرار گرفت .

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی( یزد)،این دیدار با حضور مهندس خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان، دکتر مالکی عضو هیئت مدیره و دکتر نظرخانی مدیرکل دفتر امورحقوقی و قراردادهای سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین دکتر حداد زاده، دادستان مرکز استان، دکتر دهقان معاون قضایی دادگستری و دکتر جعفری رئیس دادگستری شهرستان یزد برگزار شد.

دکتر حداد زاده پس از شنیدن مشکلات مطرح شده، توجه خاص دستگاه قضا را به حفظ حقوق بیت المال مهم دانست و افزود، اداره کل راه و شهرسازی استان به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن بعنوان نماینده حاکمیت در جهت حفظ اراضی دولتی و دفاع موثر در احقاق حقوق دولت تلاش های خوبی را داشته است.

 وی در همین خصوص خاطر نشان کرد با توجه به حجم بالای پرونده های در دستورکار قضا و هزینه های دادرسی باید این روند با یک ساز و کار قانونی منطبق با ضوابط قضایی تجدید نظر گردد.

 این مقام قضایی از نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن خواست تا با یک برنامه منطبق بر قوانین جاری در جهت اصلاح این ساختار برنامه ریزی نمایند.

 در ادامه این جلسه دکتر نظرخانی مدیرکل دفتر امور حقوقی و قراردادها با بیان برخی مشکلات در آرای قضایی و تحقق برنامه های این سازمان در حفظ اراضی دولتی از مسولین قضایی خواست تا با همراهی و حمایت نمایندگان حقوقی در جهت ماموریت همکاران حقوقی مساعدت نمایند.