شناسهٔ خبر: 118851 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری‌و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خبر داد؛

کنترل و نظارت بالغ بر ۱۲۰۰ دستگاه ناوگان مسافری در مهرماه

رجایی فرد.jpg مهدی رجایی فرد رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری‌و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از کنترل و نظارت مستمر برتردد ناوگان مسافری خبر داد و گفت: در ماه گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ دستگاه ناوگان مسافری در جاده های استان کنترل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهدی رجایی فرد، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری‌و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از کنترل و نظارت مستمر برتردد ناوگان مسافری خبر داد و گفت: در ماه گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ وسیله نقلیه عمومی مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند.

رجایی فرد هدف اصلی گشت جاده‌ای را ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای دانست و توضیح داد: با افزایش بازدیدهای میدانی و گشت‌های کنترل و نظارت به منظور کنترل دقیق رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافری در محورهای مواصلاتی پرخطر و پر تردد از تکرار تخلف و خسارت به جان و مال مردم جلوگیری شده است و این امر با همکاری پلیس راه ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر گشت کنترل و نظارت جاده‌ای در پاسگاه‌های پلیس راه گفت: گشت های نظارت جاده‌ای با هدف شناسایی نواقص و عوامل آسیب رسان به ایمنی راه و نیز سرعت بخشی به رفع نواقص از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند که بر اساس آمار احصا شده در مهرماه ۳۵۰ نفر ساعت کنترل جاده‌ای انجام  شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری‌و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اهمیت ارتقای ایمنی در ناوگان عمومی جاده‌ای بیان کرد: اعتقاد داریم که تلفات حتی یک نفر نیز زیاد است و ازاین‌رو ایمنی سفر به عنوان یک وظیفه ملی در بخش حمل‌ونقل عمومی است که باید توسعه یابد لذا در ساعت های پایانی شب و ابتدایی روز نظارت ها تشدید شده تا مشکلات روند کاهشی داشته باشند.

رجایی فرد در پایان بیشترین تخلفات کشف شده را مربوط به نبستن کمربند ایمنی و جابجایی مسافر اضافه دانست و اظهار داشت: مسافران حمل و نقل عمومی می‌توانند در صورت عدم رضایت و وجود هرگونه مشکل در بازه سفر را با مراجعه به سامانه ۱۴۱ در بخش ثبت شکایات مسافرین حمل و نقل عمومی ثبت نمایند تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.