شناسهٔ خبر: 118873 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی:

فعال بودن سه کتابخانه سیار در محل اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان

عباسعلی سلیمانی.JPG رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از فعال بودن سه کتابخانه سیار در محل این اداره کل با دارا بودن بیش از ۸۰۰ جلد کتاب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عباسعلی سلیمانی اظهار داشت:  اهمیت دادن به مساله کتاب، کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه یکی از راه های مهم توسعه فرهنگی در جامعه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از نیازهای اصلی انسان نیاز به دانستن و فهمیدن است که این نیاز مهم تنها از راه مطالعه و کتابخوانی تامین می شود سه کتابخانه سیار با دارا بودن بیش از ۸۰۰ جلد کتاب در ساختمان این اداره کل به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین کارکنان و شهروندان گرامی استان دایر است.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کتابخوانی باید ما را به تفکر و اندیشه وادار کند، افزود: برای اینکه بتوانیم به نیاز خود به دانستن و فهمیدن پاسخ دهیم باید روزانه ساعت مشخصی را به مطالعه و کتابخوانی اختصاص دهیم و مطالعه باید بخش مهمی از برنامه زندگی ما تشکیل دهد.

سلیمانی با اشاره به اهمیت مطالعه کتاب گفت: کتاب‌خوانی دایره واژگان را توسعه می دهد، باعث بهبود و ارتقای مهارت های ارتباطی می شود و مهارت های گفتاری را تقویت می کند و ما را قادر می سازد تا افکار و اندیشه هایمان را بهتر بیان کنیم، همچنین کتاب ها پر از اطلاعات مفیدی هستند که به ما کمک می‌کنند تا دقیق‌تر، واضح‌تر، ماهرانه تر و بیشتر به ایده های جدید بپردازیم. با کتاب‌خوانی، سلامت مغز و فعال بودنش حفظ می شود.

فعال بودن سه کتابخانه سیار در محل اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان

گفتنی است همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی محفل انس با قرآن کریم در محل نمازخانه اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

فعال بودن سه کتابخانه سیار در محل اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان