شناسهٔ خبر: 118887 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ماهه گذشته انجام شده است:

خط کشی ۱۸۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نمین

خط کشی راههای استان بوشهر رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین گفت:۱۸۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان در ۷ ماهه گذشته خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،مهدی آزاد در بازدید از محورهای مواصلاتی این شهرستان با بیان اینکه درمدت یاد شده جهت ارتقای ایمنی راهها بیش از هزار تن آسفالت سرد و گرم برای لکه گیری محورهای مواصلاتی شهرستان نمین استفاده شده است گفت: بیش از ۱۰۰ تن آسفالت رگلاژی برای تکمیل پل زیر گذر ورودی جدید نمین بکار گرفته شده است.

وی از تسطیح و رگلاژ ۶۰۰ کیلومتر از حریم راهها و جاده شنی شهرستان نمین در ۷ ماهه گذشته خبرداد و تصریح کرد:در این مدت راهداران ۱۴ کیلومتر شانه سازی انجام داده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین در مدت یاد شده پاکسازی ۱۶۰ متر مکعب  ازکانال ها وانجام ۷۹۰ کامیون  عملیات ریزش برداری را در این شهرستان یادآور شدو اظهار کرد: ۵۶۵ مورد از تیر های روشنایی با دپو خاکریز ایمن سازی شده است.

آزاد حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و خاطرنشان شد:با حضور ۳۲۵ مورد گشت راهداری در حریم، جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه تاکنون ۸۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و متوقف شده،۳۴ مورد درختکاری غیرمجاز جمع آوری و با اخذ ۴ مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم اقدام شده است.

وی نصب ۱ مورد دهانه حفاظ پل ، اصلاح و بازسازی ۸۵ شاخه گاردریل ، رنگ آمیزی ۱۴۲ متر مربع ازسرعت کاهها ، جمع آوری و باز سازی ۴۶۸ عدد تابلوهای فرسوده ، شستشوی ۱۷هزار و۲۶۰ عدد تابلو ، پاکسازی ۱۵۲ کیلو متر زباله و حمل ۲هزار و ۵۵۰کامیون مصالح را از دیگر اقدامات مهم راهداری شهرستان نمین در ۷ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان نمین  با اشاره به فعالیت ۲۴ شرکت حمل ونقل در این شهرستان از جابجایی۶۷۷ هزار تن کالا در ۷ ماهه گذشته در این شهرستان خبرداد و بیان کرد:در این مدت ۲۷ هزار و ۸۳۶ برگ بارنامه نیز صادر شده است.

آزاد با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۵ هزار و۶۱۳ نفر مسافر توسط دو شرکت مسافربری از شهرستان نمین جابجا شده اند افزود: راهداری نمین در راستای انجام وظیفه ذاتی خود در راهداری زمستانی نسبت به استقرار اکیپ های آماده باش در راهدارخانه حیران و راهدارخانه مرکزی (اداره شهرستان) به صورت شبانه روزی اقدام نموده است.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان نمین مسئولیت نگهداری از ۳۶۷ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده داردگفت: از این مقدار ۴۵کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلو متر راه فرعی، ۱۹۲کیلومتر راه آسفالته روستائی، ۳۴.۵ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومترنیز راه مرزی است.