شناسهٔ خبر: 118896 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

وزارت راه و شهرسازی با تامین اراضی مناسب به اجرای تولید مسکن سرعت داد/ پیشنهاد ایجاد ستاد ملی رفع موانع نهضت ملی مسکن

احسان ارکانی نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی برای اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن به ویژه در موضوع آماده‌سازی زمین به نحو مناسبی عمل کرد.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم نیشابور و فیروزه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن را در بیش از یک سالگی دولت مناسب ارزیابی کرد و خواستار همراهی سایر دستگاه‌ها در اجرای بهینه طرح  نهضت ملی مسکن شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: وزیر راه و شهرسازی در بیش از یکسال دولت سیزدهم در اجرای شعار دولت برای تولید مسکن موثر عمل کرد و از زمان استقرار همراه با معاونان و سایر ارکان‌های وزارتخانه به اجرای قانون جهش تولید مسکن همت گمارد.

نماینده مردم نیشایور و فیروزه با اشاره به اینکه جلسات متعددی با این عضو کابینه دولت سیزدهم در وزارت راه و شهرسازی و مجلس در خصوص اجرای بهینه نهضت ملی مسکن برگزار شد،  توضیح داد: از زمان استقرار دولت سیزدهم و وزیر راه و شهرسازی کارهای مهمی در دو گام مهم انجام شد که شامل ثبت‌نام متقاضیان، برآورد تعداد متقاضیان، تعیین نیاز و همچنین آماده سازی زمین موردنیاز و مناسب در محدوده شهری برای تعداد متقاضیان ثبت نام شده بود.  

ارکانی نحوه انتخاب پیمانکار، نرخ تسهیلات بانکی و ارایه آن به متقاضیان، آورده متقاضیان و مراحل ساخت و را از دیگر برنامه‌ریزی‌های مهم وزارت راه و شهرسازی در حوزه تولید مسکن برشمرد.

عملکرد وزارت راه در تامین اراضی طرح  نهضت ملی مسکن مناسب است

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی برای اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن به ویژه در موضوع آماده‌سازی زمین به نحو مناسبی عمل کرد.

ارکانی با اشاره به اینکه در حوزه انتخابی وی؛ نیشابور و فیروزه مشکلاتی در تامین اراضی در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم وجود داشت که هم‌اکنون بخشی از این مشکلات برطرف شده است، گفت: در یکسال گذشته چندین هکتار به محدوده شهرهای حوزه انتخابی با موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری افزوده شد و بخشی از مشکلات در خصوص تامین اراضی برطرف شده است.

وی تاکید کرد: دولت در تلاش است تا با تامین اراضی مناسب برای تولید مسکن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن سرعت لازم را بدهد.

نماینده مجلس یازدهم در مجموع عملکرد وزیر راه و شهرسازی را در حوزه مسکن مناسب ارزبای کرد و گفت: در تولید مسکن که حوزه‌ای فرابخشی است باید سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها  از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو برای موضوع تامین زیرساخت‌ها، وزارت ارتباطات برای شکبه ارتباطی، وزارت کشور، شهرداری ها و همه نهادهای مسئول نیز همکاری مناسب داشته باشند تا شعار تولید ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال محقق شود.

پیشنهاد ایجاد ستاد ملی رفع موانع  نهضت ملی مسکن

وی در بیان پیشنهادهای خود برای اجرای بهتر تولید مسکن گفت: همانطور که کارگروه رفع موانع تولید در سطح ملی و استانی و کارگروه شورای عالی اشتغال وجود دارد مناسب است تا برای موضوع مسکن نیز ستاد ملی رفع موانع مسکن ملی داشته باشیم که متشکل از همه دستگاه‌ها از جمله وزارت کشور، وزارت نیرو، وزارت جهادکشاورزی، منابع طبیعی، قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور و ... باشد و مورد به مورد برای استان هایی که از برنامه عقب هستند موضوع را پیگیری و تصمیمی گیری کند. با تشکیل این ستاد اجرای طرح نهضت ملی مسکن سرعت می‌گیرد.