شناسهٔ خبر: 118947 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد؛

کاهش هزینه های ساخت مسکن با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناوری های نوین موجب افزایش کیفیت و کاهش هزینه های ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن می شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ (تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین)، از شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت ساختمان، حمل و نقل، شهرسازی و معماری حمایت می کنیم.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: بر این اساس وزارت راه و شهرسازی معرفی این شرکت‌ها به نهادها و سازمان‌های ذیربط را، با هدف توسعه فناوری و تعامل بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت ساختمان، حمل و نقل، شهرسازی و معماری، در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: پس از برقراری ارتباط بین سازمان های اجرایی و این شرکت ها، نیازهای واقعی بخش های اجرایی بررسی و نسبت به رفع چالش های موجود اقدام می شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: برای ارائه راهکارهای شرکت های دانش بنیان به برگزاری همایش ها و کنگره های علمی نیاز بوده تا این مجموعه ها ظرفیت های خود را در حوزه ساختمان نشان دهند.

ملک همچنین تصریح کرد: از اواسط سال گذشته سیستم خانه‌های پرینت سه بعدی در طرح نهضت ملی مسکن در دستورکار قرار گرفت که پس از صدور مجوز، هم اکنون به عنوان نمونه در برخی از استان ها در حال اجراست.

وی افزود: با اجرای فناوری های نوینی که مجوز فعالیت دارند سه موضوع کاهش قیمت تمام شده، کاهش سرعت ساخت و ارتقای کیفیت ساخت محقق می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ادامه سخنانش گفت: استفاده از فناوری های نوین در اجرای طرح نهضت ملی مسکن موجب می شود قیمت تمام شده ی مسکن تا 20 درصد کاهش یابد.

ملک همچنین یادآور شد:اجرای فناوری‌های جدید ساختمانی از جمله سیستم large panel و سیستم پرینت سه بعدی، علاوه بر کاهش قیمت نهایی، مراحل ساخت را سرعت می بخشد.

وی در انتها اظهار کرد: به کارگیری فناوری‌های نوین، سامانه‌های هوشمند و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، ظرفیت فنی بسیار با ارزشی را برای کشور خلق کرده است.