شناسهٔ خبر: 118966 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تاکید کرد:

پیشتازی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در رعایت استاندارها و ضوابط اجرایی پروژه‌های عمرانی

مصطفی بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اهمیت اجرای دقیق ضوابط اجرایی آیین نامه ملی ساختمان در سازه های بتنی، فولادی و بنایی گفت: هرگز نباید در کارهای عمرانی ،استانداردها و ضوابط فنی و کیفیت فدای سرعت عمل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح از پیشتازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان در زمینه رعایت استاندارها و ضوابط اجرایی در پروژه های عمرانی خبر داد و اظهار داشت: استفاده از مصالح باید به سمت مصالح مرغوب و با کیفیت و در عین حال مصالح خوب و در دسترس برود و اکثر ساختمان های موجود در کشور به ویژه در شهرهای کوچک، بخش ها، روستاها و در بافت های فرسوده و قدیمی کلان شهرها از نوع مصالح بنایی است.

وی بیان کرد: قالب سازه ها در بخش روستایی از مصالح بنایی است که همین امر موجب آسیب پذیری و خسارات شدید در مناطق روستایی در هنگام بروز بلایای طبیعی می شود .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲۲ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم سازی شده اند، بار دیگر بر اجرای برنامه ملی مقاوم سازی و برپایی جشن مقاوم سازی کلیه واحدهای روستایی کشور تا سال ۱۴۱۰ تاکید کرد.

بیک مداح سرمایه گذاری در نیروی انسانی ، و گسترش دانش پدافندی از طریق برگزاری دوره های تخصصی پدافند غیرعامل و تربیت نیرو ی انسانی و ناظرین آگاه را سیاست کلی بنیاد مسکن خواند و گفت تا کنون ۱۵۰۰ نفر ساعت آموزشی در زمینه پدافند غیرعامل برگزار شده است.

وی با تاکید بر هفته پدافند غیرعامل به عنوان فرصتی برای برنامه ‌ریزی برای دفع مخاطرات گفت: طرح های تامین مسکن مبتنی بر کاهش آسیب پذیری و بازدارندگی است و این طرح ها باید با مبنای پدافند غیر عامل سازگاری داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان همچنین توجه به رعایت ملاحظات پدافندی در تهیه و اجرای طرح های هادی از جملع توجه به اصول مکانیابی، دسترسی به راها و امکانات زیربنیایی آب و برق و رعایت حرائم سیلاب و رودخانه ها و گسل ها را بسیار با اهمیت خواند.

وی  ادامه داد: پدافند غیر عامل، مجموعه اقدامات غیر نظامی است که باعث افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدات و اقدامات می شود و بنیاد مسکن در این حوزه باید آمادگی کامل داشته باشد.

بیک مداح گفت: بناها و ساختمان هایی که به صورت انبوه و در قالب طرح های تامین مسکن ملی و نهضت ملی  ساخته می شوند باید شرایط مقاومت در شرایط بحرانی را داشته باشند و بنیاد مسکن با رعایت همه الزامات فنی و مهندسی دراین راه کوشیده است تا طرح های عمرانی و تامین مسکن متناسب با شرایط پدافند غیر عامل باشد.

پیشتازی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در رعایت استاندارها و ضوابط اجرایی پروژه‌های عمرانی

پیشتازی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در رعایت استاندارها و ضوابط اجرایی پروژه‌های عمرانی