شناسهٔ خبر: 118995 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

استقبال از صنعتی سازی مسکن در استان اصفهان 

شورای مسکن استان اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه صنعتی سازی در حوزه مسکن یکی از اهداف اصلی است، گفت: از دستگاه‌ها و یا مجموعه هایی که بتوانند این مبحث را با در نظر گرفتن مسائل حائز اهمیت و ارائه تعهدات به موقع پیش ببرند استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ هشتاد و نهمین نشست شورای مسکن استان اصفهان با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا به منظور رسیدگی به پنج دستور کار برگزار شد.  

در این جلسه ضمن مروری بر مصوبات گذشته این شورا و گزارش بررسی وضعیت نهضت ملی مسکن استان، به بررسی تفاهم‌نامه سه جانبه تامین زمین جهت ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی یک طبقه حیاط دار یک مرحله ای و دو مرحله ای در سطح استان پرداخته شد.  

در ادامه این نشست دستگاه‌های خدمت رسان در رابطه با تامین زیرساخت ها و تهیه براورد اعتبار مورد نیاز خدمات آب، فاضلاب، برق و گاز پروژه های نهضت ملی مسکن استان گزارشی ارائه دادند همچنین مباحثی در خصوص پیش بینی اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز برای خدمات روبنایی طرح نهضت ملی مسکن استان مطرح شد.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه پیرامون مباحث مطرح شده اظهار داشت: جلسات شورای مسکن استان به صورت مرتب و دوره ای برگزار می شود و در طی آن هماهنگی های لازم میان دستگاه های اجرایی بعمل می آید تا دستگاه‌های دخیل در حوزه مسکن سیاست‌های کلی استان را پیگیری و در زمان مورد نظر اجرا کنند.  

وی با بیان اینکه بیش از ۴۲۲ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان ثبت نام کردند اذعان داشت: به لطف خدا پالایش متقاضیان انجام شده و بیش از ۱۴۰ هزار نفر حائز شرایط هستند.  

قاری‌قرآن ادامه داد: تا کنون با تلاش های بعمل آمده در سطح استان حدود ۸۰ درصد زمین های مربوطه برای این طرح احصا شده، در برخی از نقاط مانند بهارستان به دلیل تراکم ثبت نام تا حدودی با محدودیت تامین زمین مواجه هستیم اما بطور کلی تقریبا در سطح استان مساله تامین اراضی جمع بندی شده و در حال سیر مراحل قانونی (الحاق، اخذ زمین از دستگاه‌های اجرایی دیگر و ... ) است.  

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن در اکثر نقاط استان اصفهان به مرحله اجرا رسیده است گفت: اجرای این طرح را در دو روش پیش میبریم بعبارتی در شهرهایی که امکان پذیر است زمین را به متقاضی تحویل می‌دهیم تا با در نظر گرفتن تسهیلات و سایر امکانات مربوطه خودشان اقدام به ساخت کنند در مقابل شهرهایی که تعداد متقاضیان بالایی داشته باشد به صورت انبوه سازی انجام می‌شود.  

وی بیان داشت: دراین جلسه هماهنگی لازم میان دستگاه‌های خدماتی بعمل آمد تا به موازات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، این دستگاه‌ها نیز خدمات خود را از لحاظ هزینه‌ای و اجرا پیش بینی و اجرایی کنند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص موضوع صنعتی سازی در حوزه مسکن ابراز داشت: این موضوع یکی از اهداف اصلی بوده و در حال پیگیری است.  

وی با بیان اینکه در این رابطه مباحث ضمانت های کیفی و قیمت تمام شده از نکات حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و یا مجموعه‌هایی که بخواهند در این حوزه وارد شوند می‌بایست تاییدیه‌های لازم را داشته باشند و با توجه به اینکه هزینه اجرا از سوی مردم تامین می‌شود می‌بایست مباحث قیمت تمام شده مدیریت شود.    

قاری‌قرآن بیان داشت: با توجه به اینکه صنعتی سازی منجر به افزایش سرعت ساخت و کنترل کیفیت می شود لذا از دستگاه‌ها و یا مجموعه‌هایی که بتوانند این مبحث را با در نظر گرفتن مسائل حائز اهمیت و ارائه تعهدات به موقع پیش ببرند استقبال می‌کنیم.