شناسهٔ خبر: 119066 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی تاکید کرد:

مشارکت جدی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان  و شهرداری زاهدان در سرعت بخشیدن به طرح نهضت ملی مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان از عزم جدی این اداره کل و شهرداری زاهدان در سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر خبر داد. 

به  گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان وبلوچستان، عطاء اله اکبری در دیدار با شهردار زاهدان اظهار داشت: رهاورد تعامل سازنده این اداره کل با شهرداری زاهدان ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن است که در حال حاضر ۵ هزار واحد آن در دست ساخت بوده و بزودی عملیات ساخت ۸ هزار واحد دیگر آن نیز آغاز می شود.

وی  با قدردانی از تخفیف و تسهیل صدور پروانه ۵۰۰۰ واحد طرح نهضت مسکن در زاهدان برای ادامه این فرآیند تا صدور پروانه برای ۸۰۰۰ واحد دیگر که در مرحله آغاز قرار دارند تاکید کرد. 
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان مجموع عوارض پرداخت شده برای ساخت ۵۰۰۰واحد نهضت مسکن را تا کنون ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: همچنین برای ساخت  ۸۰۰۰ واحد دیگر طرح نهضت ملی مسکن که مراحل اخذ پروانه را طی می کنند بیش از ۷۰میلیارد تومان اعلام شده است که مجموع عوارض پرداخت شده تا پایان سال در این طرح به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

اکبری همچنین بر مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان در امر بهسازی سکونتگاههای نابسامان شهر زاهدان تاکید و افزود: این اداره کل از سال گذشته تاکنون  ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در زمینه تامین قیر و اجرا و بهسازی معابر شهر زاهدان هزینه کرده است. 

وی بر ادامه همکاری این اداره کل بر بهسازی سکونتگاههای نابسامان، رونق ساخت و ساز در قالب طرح نهضت ملی مسکن و نیز بسته های اقتصادی محرک توسعه شهری تاکید کرد.
شهردار زاهدان نیز در این دیدار با قدردانی از تعامل سازنده اداره کل و شهرسازی استان در رفع مشکلات شهری، گفت: مشارکت دستگاههای اجرایی با یکدیگر به ویژه در حوزه مدیریت شهری نقش مهمی در مسیر توسعه و رفع چالش ها پیش رو دارد. 
محمد امیر براهویی افزود: با توجه به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن مهمترین اولویت دولت سیزدهم است شهرداری زاهدان با همکاری مطلوب با اداره کل راه و شهرسازی و لحاظ تخفیفات ۵۰ درصدی در ساخت واحدها سبب پیشتازی  این شهرستان در اجرای این طرح شده است. 
وی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه ۴۴ درصد جمعیت  شهر زاهدان در یک سوم مساحت که بافت ناکارآمد شهری بوده قرار گرفته اند، اداره کل راه و شهرسازی استان با کمک به شهرداری به ویژه در سالهای اخیر سبب بهبود وضعیت و توسعه شهری این مناطق شده است.

مشارکت جدی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان  و شهرداری زاهدان در سرعت بخشیدن به طرح نهضت ملی مسکن