شناسهٔ خبر: 119143 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد:

تبدیل اسناد دفترچه‌ای ۱۱۷۳۶ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان به اسناد تک برگی

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: با هدف پیشگیری از تصرفات اراضی ملی این شهرستان، اسناد دفترچه ای بیش از ۱۱ هزار و ۷۳۶ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان به اسناد تک برگی تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار کرد: این اداره همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر رفع تصرفات اراضی ملی، اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت کاری خود قرار داده است.    

وی بیان داشت: اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند همچنین تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک برگ از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک  جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود.    

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: بر این اساس با تلاش‌های بعمل آمده سند دفترچه‌ای بیش از ۱۱ هزار و ۷۳۶ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان در شهرهای قمصر، کاشان، مشکات، نیاسر و برزک به سند تک برگ تبدیل و تثبیت مالکیت شد.  

وی ابراز داشت: اجرای کاداستر و سنددار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند.