شناسهٔ خبر: 119145 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه خبر داد؛

واگذاری ۶۵۰۰ مترمربع اراضی دولتی مبارکه در راستای تامین خدمات

حسین صفری - مبارکه- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه از واگذاری ۶۵۰۰ مترمربع اراضی دولتی این شهرستان با کاربری‌های اداری، تجاری و صنعتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسین صفری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه در رابطه با اراضی دولتی واگذار شده این شهرستان در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ اذعان داشت: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرهای شهرستان مبارکه، در مجموع شش هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی دولتی با کاربری‌های مختلف واگذار شد.  

وی افزود: این اراضی شامل دو قطعه زمین با کاربری اداری به مساحت ۷۰۰ مترمربع، ۱۲ قطعه زمین با کاربری تجاری به مساحت ۳۰۰ مترمربع و دو قطعه زمین با کاربری صنعتی به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع بوده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه در خصوص مجموعه اقدامات بعمل آمده در حوزه نهضت ملی مسکن این شهرستان اذعان داشت: بررسی وضعیت بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ متقاضی از لحاظ سابقه واگذاری دولتی (از سامانه جامع املاک و مستغلات)، استعلام سابقه مالکیت از اداره ثبت اسناد و املاک و استعلام تسهیلات بانک مسکن انجام پذیرفت.  

وی با اشاره به بررسی وضعیت و اصلاح فرم ج بیش از یکهزار و ۶۰۰ متقاضی اذعان داشت: این افراد بعضاً یا به دلیل اینکه در گذشته در طرح مسکن مهر ثبت نام نمودند و بنا به دلایلی ثبت نامشان منجر به واگذاری مسکن نشده است فرم ج آنان قرمز باقیمانده و یا به دلیل تشابه اسمی و عدم تشخیص سامانه قرمز شده است، که پس از مراجعه به این اداره اقدامات لازم در این خصوص بعمل آمد.  

صفری با بیان اینکه تعداد ۱۵۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: بمنظو تامین زمین جهت اجرای این طرح، قطعه زمینی با مساحت تقریبی ۱۵ هکتار از اراضی جنب مسکن مهر دیزیچه به این امر اختصاص داده شده که مراحل تفکیک و مصوبه شورای مسکن در دست اقدام است.  

وی در خصوص وضعیت احداث راه‌های این شهرستان بیان داشت: درحال حاضر پروژه احداث باند دوم محور مبارکه – بروجن به طول ۲۸ کیلومتر با ردیف اعتبار ملی در شهرستان مبارکه در دست اجرا است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه با بیان اینکه طرح جامع شهر مبارکه در دست بازنگری است عنوان کرد: جلسات کمیته کارشناسی این طرح به پایان رسیده و در حال تصویب بوده، همچنین طرح‌های تفصیلی شهرهای زیباشهر، طالخونچه، کرکوند و دیزیچه نیز در دست تهیه و اقدام است.