شناسهٔ خبر: 119188 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی دولت خبر داد:

موافقت هیات وزیران با پرداخت ۱۰۰ میلیارتومان برای جبران خسارت ناشی از زلزله هرمزگان

بهادری جهرمی سخنگوی دولت سخنگو و رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت از موافقت هیات‌وزیران با پرداخت ۱۰۰ میلیاردتومان برای جبران خسارات ناشی از زلزله هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی بهادری‌جهرمی امروز ۱۱ آبان در حاشیه نشست هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران از تصویب هیات وزیران با پرداخت ۱۰۰ میلیاردتومان برای جبران خسارت ناشی از زلزله هرمگان و همچنین اصلاح آیین نامه پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی خبر داد.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به مشکلاتی که در فرآیند اجرایی شدن آیین‌نامه پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی وجود داشت دولت با اصلاحات پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی در خصوص اصلاح آیین مذکور موافقت کرد تا موانع پیش‌روی اجرای آیین‌نامه برطرف شود. با این مصوبه امیدواریم که شاهد سرعت دادن به ارایه تسهیلات حوزه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی باشیم.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: به پیشنهاد وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه مبلغی معادل ۱۰۰ میلیاردتومان به منظور جبران خسارات ناشی از زلزله در استان هرمزگان مصوب شد که در اختیار استان قرار می‌گیرد.

به گفته بهادری جهرمی، اولویت دولت تکمیل طرح‌های آغاز شده و کلنگ‌زنی شده‌ای است که در طول سال‌های گذشته رها شده باقیمانده‌اند.

وی توضیح داد: دولت آیین‌نامه‌ای را به منظور تامین مشارکت بخش غیر دولتی در اتمام این طرح‌ها به تصویب رساند تا بتوان با اجرایی آن بخشی از بار روی زمین مانده با مشارکت بخش های غیردولتی و دولت به شکل همکار و هماهنگ برداشته شود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: بنای دولت تکمیل طرح‌های روی زمین مانده و نیمه تمام قبلی است و به جزء در موارد بسیار ضروری از جمله مسکن، کلنگ‌زنی جدیدی در سفرهای استانی و برنامه انجام نمی‌گیرد.