شناسهٔ خبر: 119401 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در 7ماهه گذشته انجام شده است:

بهسازی و آسفالت ۱۲ کیلومتر از راه روستایی قره دره در شهرستان بیله سوار

بهسازی جاده های خوزستان رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار گفت:۱۲ کیلومتر ازعملیات بهسازی و آسفالت راه روستایی قره دره درحال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  (اردبیل)، ضیاء فکری، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار در بازدید از راه های روستایی این شهرستان با بیان اینکه هموارسازی و بهسازی راههای روستایی در جهت تسهیل در رفت و آمد روستاییان از وظایف مهم راهداری است گفت:آسفالت ۹ کیلومتر از راه روستایی قره دره انجام شده ودر مابقی مسیر نیزعملیات زیرسازی انجام و آماده اجرای آسفالت است.

وی با اشاره به اینکه در ۷ ماهه گذشته آسفالت ۲ کیلومتر ازراه روستایی گوردگل – نورالدین اجرا شده تصریح کرد: ۳ کیلومتر از راه روستایی اجاق قشلاقی بهسازی  و همچنین ۲.۵ کیلومتر ازراه روستایی شاه تپه سی آماده آسفالت است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار در مدت یاد شده عملیات بهسازی  ۳.۵ کیلومتر پروژه راه روستایی آلی کندی را یادآور شدو اظهار کرد:در کل مسیر پروژه آسفالت اجراشده است.

فکری گفت: عملیات بهسازی۵ /۷ کیلومتر از راه روستایی گلی بلاغ نیز در حال انجام است که از این مقدار ۷.۵ کیلومتر تراکم بستر و خاکریزی در دولایه ومصالح زیر اساس ۷.۵ کیلومتر در یک لایه انجام شده و مابقی  عملیات اجرایی  در حال انجام است.

وی از احداث و بهره برداری از باند دوم کمربندی بیله سوار بطول ۴ کیلومتردر تیر ماه سالجاری خبرداد و خاطرنشان شد: با تلاش و همت شبانه روزی راهداران عملیات لکه گیری و روکش آسفالت قطعه (۱) و۲)محور گرمی – بیله سوار نیز به اتمام رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوارحفاظت و صیانت از حریم راه را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و عنوان کرد:با حضور گشت راهداری در محورها جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۵ مورد ساخت وساز غیر مجاز شناسایی وقلع وقمع شده و۱۶ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ شده است.

فکری  تهیه و نصب ۲۰۰ عدد علائم اعم از اخطاری و انتظامی، نصب ۲۵ متر مربع تابلو اطلاعاتی، پاکسازی و برداشتن مواد زائد از سطح راه، اصلاح علائم راهنمایی، شستشوی علائم بعد از هر بارندگی ، رنگ آمیزی سرعت کاهها به مقدار ۳۰۰ متر، برچیدن  ۹۸ عدد علائم فرسوده و فاقد کارایی، ایمن سازی نقاط حادثه خیز از قبیل نصب تابلو هشدار دهنده و نصب چراغ چشمک زن و تنقیه و لایروبی ۱۶۸ دهنه پل ها را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۷ ماهه گذشته برشمرد.

وی در مدت یادشده جهت ارتقای ایمنی راهها از لکه گیری محورهای مواصلاتی شهرستان بیله سوار با استفاده از ۷۰۰ تن آسفالت سرد و گرم خبرداد و بیان کرد:در ۷ ماهه گذشته ۶۶۰ کیلومتر از حریم راه های اصلی، فرعی، روستایی، مرزی و شنی این شهرستان تسطیح، رگلاز و قنوزنی شده است.