شناسهٔ خبر: 119414 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی حاشیه شهر زابل با اعتبار ۱۷۷ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن

ببینید/ بازدید مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از پروژه های طرح هادی روستایی شهرستان زابل مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان از ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی حاشیه شهر زابل با اعتبار ۱۷۷ میلیارد ریال توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح از ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی حاشیه شهر زابل با اعتبار ۱۷۷ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از موضوعات بسیار مهمی که می تواند در حوزه آسیب های اجتماعی مساله ساز شود و مقام معظم رهبری هم آن را  از موضوعات اصلی کشور می دانند، بحث حاشیه نشینی است در این راستا عملیات اجرایی ۳۰ هزار متر مربع آسفالت در معابر روستای امیر آباد زابل توسط این اداره کل در قالب طرح سامندهی به اتمام رسید.

وی افزود: همچنین این اداره کل با اعتبارات ابلاغی علاوه بر آسفالت معابر روستای امیر آباد زابل زیر سازی ۴۵ هزار متر مربع و کفسازی با پازل چهار هزار متر مربع از این محله را در حال انجام دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان بیان اینکه بیش از هزار نفر ازشهروندان حاشیه شهر زابل از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در قالب طرح ساماندهی سکونتگاهای غیر رسمی بهرمند خواهند شد، افزود: بخشی از توسعه شهرها در رسیدگی به حاشیه شهرها است و از این رو این فعالیت ها در این حوزه دارای اهمیت است.
وی همچنین به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه شهر چابهار اشاره کرد و گفت:  در این طرح تاکنون عملیات زیر سازی معابر حاشیه این شهر استان در سطح ۱۵۰ هزار متر مربع به اتمام رسیده و همچنان ۱۵۰ هزار متر مربع آسفالت این محلات نیز در حال انجام است.
بیک مداح با بیان اینکه در حاشیه شهر چابهار ساخت سه پارک محله ای توسط این اداره کل در اولویت قرار دارد، خاطر نشان کرد: در طرح های ساماندهی مناطق حاشیه شهرهای استان مردم نقش محوری را در مختلف اجرای کار دارند چرا که همکاری و همراهی بسیار خوب مردم  نشان از اراده برای رفع نازیبایی ها از حاشیه شهر ها دارد.

ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی حاشیه شهر زابل با اعتبار ۱۷۷ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن

ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی حاشیه شهر زابل با اعتبار ۱۷۷ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن