شناسهٔ خبر: 119421 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

۱۰۵۰ کیلومتر آزادراه در کشور در دست اجرا قرار دارد

۱۰۵۰ کیلومتر آزادراه در کشور در دست اجرا قرار دارد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در حال حاضر بالغ بر ۶۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۰۵۰ کیلومتر آزادراه در کشور در دست اجرا داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در حال حاضر بالغ  بر ۶۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۰۵۰ کیلومتر آزادراه در کشور در دست اجرا داریم.

معاون وزیر و راه و شهرسازی در شیراز با بیان این مطلب گفت: علاوه بر این سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر نیز پروژه ریلی در کشور در دست اجرا داریم که عمده این پروژه‌های حوزه راه و راه آهن در استان فارس است.

وی ادامه داد: در استان فارس حدود سه هزار کیلومتر برنامه بزرگراهی در دستور کار قرار داشت که ۵۰ درصد آن یعنی یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر ساخته شده و مابقی هم توسط شرکت ساخت و اداره کل راه و شهرسازی استان در دست پیگیری است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: در بخش ریلی نیز اجرای سه پروژه به طول یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر در استان فارس در برنامه کاری شرکت ساخت است که شامل راه آهن شیراز – بوشهر، شیراز – گلگهر و اقلید – یزد می‌شود.

‌خادمی در خصوص پروژه بزرگراه دشت ارژن - ابوالحیات هم گفت: در استان فارس دو گلوگاه و نقطه بسیار حادثه خیز وجود داشت که یکی در همین محدوده تنگ ابوالحیات کازرون بود که با بهره برداری از این بزرگراه، این محور ایمن خواهد شد. نقطه حادثه خیز دیگر، گردنه لای رز شهرستان نی‌ریز است که این پروژه ۲۲ کیلومتری نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی ارزش به روز پروژه ۲۱ کیلومتری دشت ارژن – ابوالحیات را حدود دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: به دنبال جاری شدن سیل در این منطقه در سال گذشته یک بازطراحی در این پروژه انجام شد و این محور به شکل ایمن مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت.