شناسهٔ خبر: 11945 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

متن و تصویر نامه آخوندی به مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری؛

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت توجه به یکپارچگی حمل و نقل جاده‌ای در بازآفرینی شهری

وزیر وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به معاون خود سند بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان را سندی با ارزش دانست و بر لزوم تامین حمل و نقل جاده‌ای و ریلی در فرایند بازسازی شهری استان اصفهان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بر لزوم توجه بر میراث اجتماعی و فرهنگی و یکپارچگی حمل و نقل جاده‌ای درون شهری و برون شهری در بازآفرینی شهری تاکید کرد. در متن این نامه آمده است:

«جناب آقای دکتر ایزدی

با سلام

سند بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان سند با ارزشی است که ناظر بر رویکرد متعادل در توسعه بافت‌های تاریخی شهرهای این استان با حفظ اصل حفاظت از آثار ارزشمند درون آن‌هاست. همچنین نکته برجسته این سند توجه به میراث اجتماعی و فرهنگی در کنار میراث کالبدی شهرهای استان است و محور قراردادن شهروندان به ویژه ساکنان بافت‌های شهری است. امید که با ظرفیتی که در شهر و استان اصفهان در جهت ارتقای هویت‌یابی ایران شهری مدرن وجود دارد بازآفرینی شهری در این استان به نحوی به پیش رانده شود که شاهد ایران‌شهرهای مثالین باشیم.

نکته‌ای که اضافه می‌کنم این است که کل این سند می‌بایست با نگاه حمل‌ونقلی به ویژه حمل و نقل عمومی و حمل و نقل ریلی مورد بازبینی قرار گیرد تا یکپارچگی حمل و نقل جاده‌ای درون شهری و برون شهری به ویژه حمل و نقل حومه و شهر حاصل آید. هدف باید ارتقای کیفیت زندگی در کلانشهر اصفهان و سایر شهرهای این استان در مرکز و پیرامون آن از جمله از طریق تامین حمل و نقل جاده‌ای و ریلی می‌باشد به نحوی که سکونت در مرکز و پیرامون به طور ایمن، سریع، مطمئن و ارزان قابل دسترسی باشد.

با سپاس

عباس آخوندی

۱۳۹۴/۶/۲۴»

 

 

نظر شما