شناسهٔ خبر: 119538 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛  

رشد ۱۰۳ درصدی اعتبارات استانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

مهدی سینایی- اصفهان رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:  اعتبارات استانی این اداره‌کل در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی سینایی رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بودجه این اداره‌کل از منابع ملی و استانی تامین می‌شود، اظهار داشت: اعتبارات استانی از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مبادله موافقتنامه می‌شود.     

وی در خصوصروند اعتبارات استانی این اداره کل در سال ۱۴۰۱ با اشاره به رشد ۱۰۳ درصدی اذعان داشت: این اعتبارات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود  ۱۸۷ درصد رشد داشته است و خوشبختانه تخصیص اعتبار نیز در این بخش رشد قابل ملاحظه ای داشت و از بیش از ۱۸۹ میلیارد ریال به بیش از ۴۵۷ میلیارد ریال رسید که حدود ۱۴۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.  

رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه اعتبارات ملی این اداره کل از طریق وزارت راه و شهرسازی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبادله موافقتنامه و به استان ابلاغ می شود گفت: با توجه به اینکه از شروع سال مالی ۱۴۰۱ مدت کمی سپری شده لذا هنوز اعتبار و تخصیص استانی و ملی به صورت کامل ابلاغ نشده است اما اعتبارات ملی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۵ درصد افزایش داشته است.  

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته بودجه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان کاملا متاثر از شرایط کشور تغییر کرده است عنوان کرد: از سال ۱۳۹۴ اعتبارات عمرانی روندی نزولی داشته اما خوشبختانه از سال ۱۳۹۸ این روند تغییر و رو به افزایش بوده است.    

سینایی در خصوص توزیع اعتبار و تخصیص در بخش‌های مختلف در سال ۱۴۰۰ اذعان داشت: در اعتبارات استانی، بخش سه درصد نفت و گاز حدود ۳۳.۴۴ درصد تخصیص دارد علی رغم اینکه این بخش در سنوات گذشته بیشترین تخصیص را داشته است.  

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی و اعتبارت ترمیمی نمایندگان مجلس هر کدام بیشتر از ۷۰ درصد تخصیص داشته‌اند گفت: در مجموع اعتبارات استانی در سال ۱۳۹۹ از مبلغ ۲۷۳ میلیارد ریال به ۷۸۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش قابل توجهی داشته است.  

رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: در بخش اعتبارات ملی نیز ساخت و توسعه راهها بیش از یکهزار و ۲۷۱ میلیارد ریال اعتبار و افزون بر ۸۰۵  میلیارد ریال تخصیص، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مجموع بیش از ۶۹۵ میلیارد ریال اعتبار و بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال تخصیص و توسعه راه‌های کویری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۵ میلیارد ریال تخصیص را به خود اختصاص داده‌اند.