شناسهٔ خبر: 119555 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اعلام کرد:

آسفالت  ۳۵ روستای حوزه سیستان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان

آسفالت روستاهای سیستان مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از اجرای آسفالت در ۳۵ روستای پنج شهرستان سیستان با اعتبار ۶۸ میلیارد تومان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان مصطفی بیک مداح از آسفالت ۳۵ روستای حوزه سیستان خبر داد و اظهار داشت: این پروژه ها از سال گذشته توسط این اداره کل در منطقه سیستان آغاز شده که تاکنون پیشرفت فیزیکی آن به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون در این روستاها بیش از ۱۷۵ هزار متر مربع زیرسازی و  ۲۱۰ هزار مترمربع آسفالت انجام شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتبار این پروژه ها از سه محل اعتبارات استانی، ملی و قیر رایگان تامین می شود، گفت: با توجه به اینکه بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه‌ به شمار می‌روند، کمک کرده تا مسیر استان برای دستیابی به توسعه پایدار را هموار کند به منظور اجرای هر چه سریعتر آسفالت این روستاها تاکنون یک هزار و ۷۴۵ تن قیر رایگان جذب شده است.

 وی با بیان اینکه در راستای تحول اقتصادی و نیز جذب سرمایه گذاری تقویت و مناسب سازی راههای روستایی بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سالجاری آسفالت های ۳۵ روستای سیستان را به اتمام برساند تا مردم این منطقه هر چه سریعتر از مزایای آن بهره مند شوند.. 

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همزمان با اجرای پروژه مذکور این اداره کل در روستاهای جنوب استان نیز موضوع اجرای طرح هادی با جدیت در اولویت کاری خود قرار داده است بطوری که آسفالت ۱۴۳ هزار متر مربع از معابر حاشیه شهر چابهار نمونه ای از آن نوع از اقدامات بشمار می رود.
 بیک مداح خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور که بیش از ۵۰ درصد ساکنان آن در روستا زندگی می کنند، فرصتی برای تولید و خودکفایی کشور است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رساندن خدمت به مناطق مختلف آن تلاش در تقویت و حفظ این ظرفیت دارد.