شناسهٔ خبر: 119698 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

بازگرداندن بیش از ۷۱۴ میلیارد تومان اراضی ملی و دولتی کاشان به بیت المال

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: با دقت و هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی این شهرستان ۸۳.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی شهرستان کاشان به ارزش بالغ بر ۷۱۴ میلیارد تومان در دو سال و نیم اخیر به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه حفاظت از اراضی ملی و دولتی شهرستان از اولویت‌های این اداره است اظهار داشت: به دنبال پایش مستمر مناطق تحت حفاظت یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در این شهرستان و  پیگیری مستمر در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف این مناطق، عملیات رفع تصرف اراضی ملی و دولتی به مساحت ۸۳.۸ هکتار انجام پذیرفت.  

وی با بیان اینکه این آمار مربوط به دو سال و نیم اخیر است اذعان داشت: با انجام فعالیت‌های شبانه روزی توسط گشت حفاظت اراضی در شهرستان کاشان ۱۶۹ مورد رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی در این بازه زمانی انجام شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان افزود: از این تعداد ۴۸ مورد رفع تصرفات پس از صدور حکم قضائی در شهرهای قمصر، برزک، نیاسر، کاشان و طاهرآباد بوده و ۱۲۱ مورد نیز رفع تصرف فوری وقلع وقمع آثار واعاده به حالت قبل در شهرهای هفت گانه این شهرستان بوده است.  

وی خاطرنشان کرد: در جریان اجرای احکام قطعی قضایی بیش از ۱۳ هکتار و با رفع تصرفات فوری نیز بیش از ۷۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی شهرستان کاشان از متصرفین پس گرفته و به بیت المال بازگردانده شد.  

آراسته بیان داشت: ارزش اراضی رفع تصرف شده در این بازه زمانی بیش از ۷۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است.  

وی از عموم مردم شهرستان کاشان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تعرض به اراضی ملی با سامانه تلفنی ۱۶۵۶ تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به رفع تصرف اقدام شود.