شناسهٔ خبر: 119814 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:

تخصیص ١٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های بازآفرینی شهری آذربایجان غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری این استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو در نشست با رییس و اعضای شورای شهر ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر ١٠ پروژه بازآفرینی شهری در سطح شهرستان ارومیه در حال اجراست.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین ۴۵۶ تن قیر به ارزش بیش از ۵٠ میلیاردریال برای بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری به شهرداری ارومیه تحویل داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: برای تخصیص قیر رایگان در سال جاری نیز باید شهرداری صورت جلسه های قیرهای صرف شده را ارائه دهد تا بتوان سهمیه امسال را دریافت کرد.

وی با اشاره به طرح جامع شهر ارومیه نیز گفت: مطالعات طرح جامع شهر ارومیه براساس ضوابط شهرسازی و معماری پس از بررسی تخصصی و کارشناسی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: آمار و اطلاعات ارائه شده از طریق نهادهای متولی ملاک جمع‌بندی در طرح جامع است و اساس ارائه آمار جمعیت شهری در استان‌ها بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

حمزه لو در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه، اظهار داشت: در طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه، جزئیات کامل فضاهای سبز، پارک موزه‌ها، بخش‌هایی از فضا که نیاز به نگهداری و مرمت دارند و قسمت‌هایی که با رویکرد جدید مسکونی طراحی شده‌، مشخص شده است.

حمزه‌لو بیان کرد: ارتقای شاخص‌های کالبدی در محلات هدف بازآفرینی شهری و ارتقای سطح زندگی ساکنان محلات با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت راه آهن ارومیه نیز افزود: حمل و نقل ریلی فرصتی برای توسعه فعالیت های تجاری با کشورهای همجوار است و می توان از این ظرفیت نهایت بهره برداری را برد.

وی افزود: فراهم‌سازی زمینه حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه در توسعه پایانه‌های مرزی استان و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نقش ویژه‌ای دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به چشم انداز این اداره کل در حوزه راه های ارتباط، بیان کرد: امسال پروژه‌های ساخت و توسعه ٢٠٢ کیلومتر کریدور بزرگراهی و راه اصلی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال اجرا می‌شود.

حمزه‌لو گفت: در حوزه مسکن نیز برنامه ابلاغی ۴ ساله برای آذربایجان غربی در بخش نهضت ملی مسکن ساخت ۱۷۸ هزار و ۹۶۲ واحد مسکونی است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته میزان اراضی ملی تحویل گرفته شده برای اجرای طرح های مختلف در استان ٢۶ هزار هکتار بوده است.

وی درادامه با اشاره به اتمام احداث بزرگراه بین‌المللی ارومیه – سرو، افزود: مرز سرو یکی از مهم‌ترین مبادی تبادلات اقتصادی و تجاری در منطقه به شمار می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: با توجه به اینکه ساخت بزرگراه ارومیه_سرو سهم مرز سرو در ترانزیت کالا و حمل‌ونقل بین‌المللی را تقویت کرده، در تلاش هستیم با توسعه این محور و رفع موانع موجود زمینه برای جذب سرمایه‌گذاران و تجار فراهم شود.

حمزه‌لو بیان کرد: عملیات آسفالت تمام قسمت‌های بزرگراه ارومیه – سرو و نیز قطعه خیرساز به اتمام رسیده است.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر ارومیه از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان تقدیر و نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص مسائل مختلف مدیریت شهری بیان کردند.