شناسهٔ خبر: 119908 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

رسیدگی به مباحث حوزه شهرسازی و معماری ۱۴ شهر استان اصفهان

محمد بناییان - اصفهان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در جلسات کمیته کارشناسی، موارد جاری و طرح تفصیلی ۱۴ شهر استان اصفهان در کمتر از یکماه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در جریان برگزاری جلسات کمیته‌ کارشناسی در یکماه اخیر مباحث مرتبط با حوزه شهرسازی و معماری ۱۴ شهر استان در محل اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مورد بررسی قرار گرفت.  

وی افزود: در این جلسات علاوه بر بررسی طرح تفصیلی شهرهای اردستان، افوس، دامنه، زیباشهر و خالدآباد، موارد حوزه شهرسازی و معماری شهرهای شاهین‌شهر، گرگاب، شهرضا، دولت‌آباد، لایبید، خمینی‌شهر، حبیب‌آباد، آران و بیدگل و اصفهان بررسی و کارشناسی شد.  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری اردستان اذعان داشت: طرح جامع این شهر در سال ۱۳۹۴ ابلاغ شده و تهیه طرح تفصیلی آن به لحاظ بافت تاریخی و وجود آثار تاریخی متعدد در درون شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لذا پس از اتمام بررسی‌های مورد نظر، طرح تفصیلی شهر اردستان در جلسات کمیسیون ماده ۵ مطرح و طی روند فرآیند مربوطه ابلاغ می‌شود.  

بناییان گفت: بررسی طرح توسعه امامزاده هلال آران و بیدگل، مغایرت‌های طرح تفصیلی شهرضا، موارد تدقیق محدوده شهر خمینی‌شهر و بررسی موارد جاری شهرهای شاهین‌شهر، گرگاب، و آران و بیدگل از دیگر موضوعات حائز اهمیت در جلسات کمیته کارشناسی در بازه زمانی کمتر از یکماه اخیر بوده است.  

وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج شهرهای اصفهان، تیران، خالدآباد، نطنز، بادرود و کاشان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در این جلسات به بررسی موارد جاری شهرها، کاربری بدنه محورهای خیابان شهید بهشتی و طالقانی شهر تیران و بازنگری طرح فاز دوم شهرک بهارستان شهر تیران، طرح تفکیکی اراضی شهرک آزادگان، اصلاح ضوابط پارکینگ کاریری تجاری در شهر بادرود، بررسی موارد جاری شهرهای کاشان، نظنز و خالدآباد پرداخته شد.  

گفتنی است: در سفر استاندار اصفهان به شهرستان کاشان جلسه کمیسیون ماده پنج این شهرستان برگزار شد و موارد جاری مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.