شناسهٔ خبر: 119948 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در راستای مصوبه هیئت وزیران انجام شد؛

اعطای مجوز جوار کارگاهی به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

نشست جلسه اعطای مجوز جوار کارگاهی به مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی با حضور سرپرست مرکز تحقیقات و مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران برگزار شد و در این نشست مرکز تحقیقات مجوز جوار کارگاهی دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، جلسه اعطای مجوز جوار کارگاهی به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور سرپرست مرکز تحقیقات و مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران برگزار شد.

در این جلسه که در راستای مصوبه هیئت‌وزیران مبنی بر لزوم اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای توسط متصدیان و شاغلان کارخانه‌های تولید شن و ماسه، آسفالت و عوامل فنی پخش آسفالت برگزار شد، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی، روانبخش مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و جمعی از مدیران دو مجموعه حضور داشتند.

سالانه رقم قابل‌ملاحظه‌ای از بودجه عمرانی کشور صرف تعمیر و نگهداری رویه آسفالتی راه‌های کشور می‌شود و با توجه به تاثیر آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای در ارتقای کیفیت آسفالت روسازی راه‌ها، لزوم اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای توسط متصدیان و شاغلان کارخانه‌های تولید شن و ماسه، آسفالت و عوامل فنی پخش آسفالت مورد تاکید ویژه قرار دارد.

اعطای مجوز جوار کارگاهی به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی این فرصت را فراهم می‌آورد تا با یا اعطای این صلاحیت از سوی مرکز تحقیقات به فعالان و شاغلان در این حوزه، افزایش کیفیت در حوزه راه‌های کشور را بیش از پیش شاهد باشیم.

سرپرست مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی در این جلسه با اشاره به اینکه برای تعمیر و نگهداری مجموعه ۳۰۰ هزار کیلومتر انواع مختلف راه‌ها در کشور به بودجه‌ بسیار بالایی نیاز است که در عمل محقق نمی‌شود، گفت: با توجه به این شرایط، بحث کیفیت و توجه به آن در مرحله ساخت اهمیت دوچندانی می‌یابد.

وی افزود: موضوع آموزش نیروی انسانی در جهت افزایش کیفیت یکی از دغدغه‌های اصلی ما در مرکز تحقیقات است که در اولویت‌های کاری قرار داده شده است.

این مجوز نیز در راستای همین موضوع و با توجه به همکاری‌های بسیار خوب و تعامل مثبت مرکز تحقیقات با سازمان فنی و حرفه‌ای از سوی این مرکز اخذ شده است و امیدواریم بتوانیم در ادامه، گامی در جهت افزایش کیفیت روسازی در کشور برداریم.

روانبخش مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران نیز در این جلسه تاکید کرد که مجوز جوار کارگاهی به ما کمک می‌کند تا در موضوع آموزش صنف‌های مختلف عملکرد بهتری را ارائه کنیم. حضور مراکز تحقیقاتی در این حوزه نیز می‌تواند بسیار اثربخش عمل کند.

وی تاکید کرد: باید در کنار ایجاد مراکز آموزشی، مرکز سنجش و صلاحیت حرفه‌ای مشترک برای افراد دارای تخصص و تجربه را در دستور کار قرار دهیم.

در پایان این جلسه، مجوز جوار کارگاهی از سوی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران به سرپرست مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی اعطا شد.

گفتنی است، مراکز آموزش جوار کارگاهی، مراکزی هستند که به‌ منظور گسترش آموزش‌های فنّی‎و‎‌حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع، تأسیس و راه‌اندازی می‎شوند و آموزش در آنها با نظارت و هدایت سازمان آموزش فنّی‎و‎‌حرفه‌ای کشور است.