شناسهٔ خبر: 120001 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

تخصیص ۶ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان به حساب صندوق ملی مسکن/شناسایی ۸ هزار هکتار اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن

روند ساخت پروژه ۸۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرک واوان شهرستان اسلام‌ شهر تخصیص ۶ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان به حساب صندوق ملی مسکن، شناسایی ۸ هزار هکتار اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن،نظارت بر بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت شامل احداث ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی محله‌محور در منطقه ۱۹ پایتخت، معرفی ۴۵۰ هزار نفر در کمتر از دو هفته برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی، مروری بر عملکرد سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در احداث بیمارستان‌ها است.

نظارت بر بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن

در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور بر ضرورت تدوین طرحی جامع برای واگذاری زمین به مردم، اساتید دانشگاه‌ها و کارکنان دستگاه‌های اجرایی جهت ساخت مسکن تأکید و برنامه‌ریزی لازم برای آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی دانشجویی انجام شد.

شناسایی ۸ هزار هکتار اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با کمک مسئولین کاداکس استان‌ها، علاوه بر شناسایی ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین اولیه از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی، ۲ هزار هکتار زمین دیگر هم شناسایی شد و به این ترتیب مجموع اراضی مازاد شناسایی شده به ۸ هزار و ۱۰۰ هکتار رسید.

تخصیص ۶ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان به حساب صندوق ملی مسکن

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اعلام خبر آغاز بکار رسمی صندوق ملی مسکن با تصویب و ابلاغ اساسنامه از تخصیص ۶ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان منابع به حساب صندوق از خزانه دولت و بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر خبر داد.

پرداخت ۶ هزار و ۱۲۵ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به بیش از ۳۸ هزار واحد بافت فرسوده

سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۶ هزار و ۱۲۵ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم بانک با ۱۵ هزار و ۲۸۵ واحد برای پرداخت تسهیلات به مبلغ ۴ هزار و ۲۲۶ میلیاردتومان قرارداد منعقد کرده است.

احداث ۲ هزار و ۲۰۰ واحدمسکونی محله‌محور در منطقه ۱۹ پایتخت

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد محله‌محور در منطقه ۱۹ پایتخت درهمکاری بنیاد و شهرداری تهران خبر داد.

معرفی ۴۵۰ هزار نفر در کمتر از دو هفته برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه با ابلاغ و تخصیص تسهیلات۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی ۴۵۰ هزار متقاضی در کمتر از دو هفته به بانک‌ها معرفی شدند، گفت: ۲۰۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی در لیست انتظار قرار دارند که به مرور به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

آیین‌نامه اجرایی ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی ابلاغ شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد: استانداران و فرمانداران به عنوان روسای ستادهای بازآفرینی شهری پایدار استانی و شهرستانی از ظرفیت بسیار خوب این آیین‌نامه استفاده حداکثری به عمل آورند.

احداث ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی با ۸۵۱ تخت در استان‌های قزوین، تهران و البرز

سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در ۴ استان تهران، قزوین، البرز و قم علاوه بر احداث ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی با ۸۵۱ تخت بسیاری از ساختمان‌های مهم از جمله سالن اجلاس سران، مجموعه ساختمان‌های مجلس را تکمیل و احداث کرد.

احداث ۱۷ بیمارستان با یکهزار و ۸۴۶ تخت بیمارستانی در فارس و کرمان

سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در استان‌های فارس و کرمان ۱۷ بیمارستان با یکهزار و ۸۴۶ تخت احداث کرد.

احداث ۲۰ بیمارستان با ۲ هزار و ۷۷ تخت در سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد

سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در ۳ استان سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در مجموع ۲۰ بیمارستان با ۲ هزار و ۷۷ تخت احداث کرد.

۲۴ بیمارستان با ۲هزار و ۸۸۵ تخت در ۳ استان نیمه جنوبی احداث و تحویل شد

سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در مجموع در طول فعالیت خود علاوه بر ساختمان‌های با اهمیت غیربیمارستانی در ۳ استان جنوبی کشور ۲۴ بیمارستان با ۲ هزار و ۸۸۵ تخت احداث کرد.

بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در زاهدان در حال احداث است

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برنامه ساماندهی حاشیه شهر زاهدان با بهسازی محیط و احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی از سال ۱۳۹۸ برعهده بنیاد نهاده شده از بهسازی محیط شهری با هزینه کرد ۱۵۰ میلیاردتومان و آغاز احداث ۲ هزار واحد خبر داد.

 سامانه عضویت مهندسان در همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از راه‌اندازی سامانه عضویت مهندسان در همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد.

رونمایی از سامانه پایش روزانه پروژه‌های طرح نهضت ملی در شهرهای جدید

سامانه پایش روزانه پروژه‌های طرح نهضت ملی همزمان با شروع فعالیت عمرانی حدود ۱۰۰هزار واحد مسکونی در گام دوم طرح نهضت ملی رونمایی شد.