شناسهٔ خبر: 120025 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان:

خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن براساس ماده ۳۴۲  قانون مدنی غیر قانونی است/ ممنوعیت دفاتر رسمی استان از نقل و انتقال واحدهای نهضت ملی مسکن

شاهین فر زنجان.JPG معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن خبر داد.

سعید شاهین فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: در راستای جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد صاحب امتیاز و با دستور مقامات قضایی استان، دفاتر رسمی از نقل و انتقال و همچنین ثبت وکالت در خصوص طرح مذکور ممنوع است.

وی اظهار کرد: آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی در خصوص خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است و همشهریان فریب سوداگران را نخورند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در زمان تشکیل پرونده فیزیکی توسط متقاضیان واجد شرایط مبنی بر آگاهی از غیر قانونی بودن خرید و فروش و لغو امتیاز در صورت اقدام به فروش متعهد شده و تعهد محضری ارائه نموده‌اند.

مشاورین املاک حق خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن را ندارند

شاهین فر تاکید کرد: مشاورین املاک حق خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن را ندارند و این دستور العمل از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به مشاورین املاک ابلاغ شده است.

وی افزود: بنا به اخبار واصله برخی از مشاورین املاک در سطح شهر متاسفانه اقدام به خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن می‌کنند که در این زمینه باید دستگاه‌های نظارتی استان با جدیت بیشتری در این زمینه ورود کنند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت: امکان نقل و انتقال واحدهای نهضت ملی مسکن به غیر وجود ندارد و هر گونه معامله در این خصوص غیر قانونی است.

شاهین فر بیان داشت: در این راستا با توجه به تاکیدات استاندار و مقامات قضایی استان در خصوص پیشگیری و کنترل این معاملات غیر رسمی و غیر قانونی که در نهایت منجر به ترویج هر چه بیشتر سوداگری و افزایش کاذب قیمت در بخش زمین و مسکن می‌شود و تضییع هر چه بیشتر حقوق شهروندان به ویژه اقشار کم بضاعت و مستضعف جامعه خواهد شد درخواست همکاری و نظارت بیشتر از سوی دستگاه‌های نظارتی استان و اقدامات لازم در این زمینه است.

وی ادامه داد: با توجه به عدم مشخص بودن واحدهای مسکونی متقاضیان (متراژ، مساحت، بلوک، طبقه و غیره) و انتخاب آن زمان تحویل واحد و بر مبنای امتیاز بر اساس واریزی صورت گرفته، در این راستا هر گونه معامله در این خصوص باطل و (معامله شی مجهول) و غیر قانونی است و کانون سردفتران و دفتر یاران استان نیز مکاتبات لازم انجام داده و هیچ گونه نقل و انتقال و وکالت در خصوص طرح‌های حمایتی صورت نمی‌پذیرد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در پایان گفت: نقل و انتقال واحدها تنها بعد از مشخص شدن واحد مسکونی متقاضیان و انعقاد قرارداد پیش فروش با سازنده امکانپذیر است.