شناسهٔ خبر: 120045 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد؛

برگزاری اولین دوره آموزشی راهداری زمستانی در سطح استان سمنان

187987.jpg اولین دوره آموزشی راهداری زمستانی در سطح استان سمنان با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از راهداران استان اعم از روسای ادارات، مسئولان و اپراتورهای ماشین آلات راهداری شهرستان‌ها و روسای ادارات ستادی اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سمنان)، رضا رازقی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از برگزاری دوره آموزشی راهداری زمستانی خبر داد و گفت:  این اولین دوره آموزشی راهداری زمستانی در سطح استان سمنان است که ویژه اپراتورهای ماشین آلات راهداری زمستانی و سرپرست اکیپ های زمستانی محورهای شریانی برای راهداران استان با هدف ارتقای سطح خدمات رسانی زمستانی به صورت حضوری برگزار شد.

رضا رازقی در ادامه توضیح داد: در این دوره آموزشی بیش از ۱۰۰ نفر از راهداران استان اعم از روسای ادارات، مسئولان و اپراتورهای ماشین آلات راهداری شهرستان‌ها و روسای ادارات ستادی اداره کل توانستند از آموزش لازم برخوردار شوند.

وی در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی انتقال آموزه ها و تجارب حاصله از فرآیند راهداری به کارکنان را امری مهم و زیربنایی ارزیابی کرد و افزود: اجرای طرح راهداری زمستانی موفق منوط به مسئولیت پذیری عوامل، آموزش، تجهیزات به روز و بهره‌مندی از داده های اطلاعاتی، بخصوص هواشناسی جاده‌ای است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان همچنین راهداری را امری چهار فصل خواند و اظهار داشت: موفقیت اجرای طرح راهداری زمستانی در گرو مهارت های لازم اپراتورهاست بدین صورت که این دانش موجب استفاده بهینه و درست از تجهیزات و ماشین آلات باشد.

رازقی با تاکید بر اینکه احصا نیازمندیها، کمبودها و بررسی مشکلات در زمره اقدامات پس از اجرای طرح راهداری زمستانی است تصریح کرد: مهمترین فاکتور در فرآیند بررسی اقدامات راهداری زمستانی در پایان فصل عملیات، برآورد سطح رضایتمندی کاربران و کاهش حداکثری حوادث جاده ای مترتب بر امر راهداری زمستانی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به این که نجات جان حتی یک انسان برای راهداران مهم بوده گفت: آشنایی کارکنان و دیگر عوامل اجرایی با داده های نوین علمی-کاربردی ، نقشی تعیین کننده در ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات موضوعه دارد.
وی در پایان اظهار داشت: انتظار می رود کاربران جاده ای هم در کنار راهداران عزیز با اطلاع کافی از وضعیت جاده های کشور و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ و اطمینان از سلامت فنی خودرو قبل از سفر، نسبت به تردد در جاده ها اقدام کنند.
شایان ذکر است این دوره آموزشی با حضور مهندس جمشیدی رئیس اداره عملیات راهداری، تجهیز ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان و مهندس رحمتی معاون دفتر عملیات راهداری، تجهیز ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان برگزار شد.